Keuken gekocht ik krijg geen specificatie

berma
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Tilburg

Keuken gekocht ik krijg geen specificatie

#1 , 07 jun 2007 11:21

We hebben onze handtekening gezet bij de koop van een keuken.
Enkele dagen later kregen we de aankoop papieren thuis.
Hierop stond alleen het bedrag van de keuken zelfs de apparatuur was niet gespecificeerd.
We willen nog wat dingen veranderen en de apparatuur ergens anders aanschaffen,dit is mogelijk binnen het contract.
Maar we weten helemaal niet wat voor deze apparatuur berekend is.
We hebben dan ook geen offerte gehad.
We hebben dus een brief gestuurd naar Fa. X [geanonimiseerd door de webmaster]om een specificatie van de keuken.
We krijgen hier geen antwoord op.
Het contract is opgemaakt volgens de algemene voorwaarden van de CBW.
Wat zijn onze rechten en hoe moeten we nu verder?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 08 jun 2007 16:52

?Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eigendom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de ZAAK en de PRIJS, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is.?(Burgerlijk Wetboek).

Uit ?Hierop stond alleen het bedrag van de keuken zelfs de apparatuur was niet gespecificeerd.? ZOU kunnen afgeleid worden dat de volledige PRIJS niet meegedeeld is en evenmin de volledige ZAAK.Er zou dus noch overeenkomst zijn omtrent de zaak noch omtrent de ZAAK,zodat de koop dus ook niet voltrokken zou zijn

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

berma
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Tilburg

#3 , 08 jun 2007 22:16

Hartelijk bedankt voor uw antwoord.
Helaas niet gezien dat dit een Belgisch forum is, ik zit in Nederland
Ik vraag me alleen af of de Nederlandse wetgeving soortgelijk is.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”