nieuwe wagen veel te laat
Geplaatst: 16 aug 2013 14:50
Hey iedereen,
Wij hebben 10 weken geleden een nieuwe skoda fabia combi besteld.
Nu hebben we na de afgesproken levertermijn (10 weken), nog steeds niks hebben vernomen van de garage. Na zelf na te vragen blijkt dat er iets mis is gegaan bij skoda (volgens de dealer toch) en moeten we nogmaals 10 weken wachten. Nu lijkt het ons wel heel tovallig dat dit weer 10 weken is dus denken wij dat ze hem gewoon vergeten te bestellen zijn ...
Kunnen we deze bestelling nu annuleren? kostenloos?
We hebben geen voorschot betaald
de algemene voorwaarden:
2. Leveringsdatum of termijn
Op de bestelbon wordt de juiste leveringsdatum of -termijn aangeduid, die van strikte toepassing is, behalve in geval van overmacht.
De leveringstermijn neemt een aanvang op de dag volgend op deze van de ondertekening van de bestelbon door de koper.
Kan de verkoper deze leveringsdatum of -termijn niet naleven, dan informeert hij de koper onmiddellijk per aangetekende brief of door elk ander wettelijk bewijsmiddel.
Hierin kan de verkoper een verlenging van de leveringsdatum of -termijn meedelen, die niet meer dan 25% van de aanvankelijk overeengekomen termijn kan bedragen.
Wordt deze nieuwe termijn overschreden, buiten het geval van overmacht, dan kan de koper de overeenkomst, zonder voorafgaande ingebrekestelling verbreken per aangetekende brief, onverminderd een vergoeding die overeenstemt met de werkelijk opgelopen schade, evenwel beperkt tot 15% van de totale verkoopprijs van het voertuig.
Ingeval van verbreking wordt het voorschot binnen de 8 kalenderdagen na ontvangst van de kennisgeving van deze verbreking terugbetaald.
De 2 voorgaande alinea's zijn eveneens van toepassing indien de verkoper die laattijdig levert geen verlenging overeenkomstig het derde lid meegedeeld heeft.
Alvast vriendelijk bedankt voor de feedback
Wij hebben 10 weken geleden een nieuwe skoda fabia combi besteld.
Nu hebben we na de afgesproken levertermijn (10 weken), nog steeds niks hebben vernomen van de garage. Na zelf na te vragen blijkt dat er iets mis is gegaan bij skoda (volgens de dealer toch) en moeten we nogmaals 10 weken wachten. Nu lijkt het ons wel heel tovallig dat dit weer 10 weken is dus denken wij dat ze hem gewoon vergeten te bestellen zijn ...
Kunnen we deze bestelling nu annuleren? kostenloos?
We hebben geen voorschot betaald
de algemene voorwaarden:
2. Leveringsdatum of termijn
Op de bestelbon wordt de juiste leveringsdatum of -termijn aangeduid, die van strikte toepassing is, behalve in geval van overmacht.
De leveringstermijn neemt een aanvang op de dag volgend op deze van de ondertekening van de bestelbon door de koper.
Kan de verkoper deze leveringsdatum of -termijn niet naleven, dan informeert hij de koper onmiddellijk per aangetekende brief of door elk ander wettelijk bewijsmiddel.
Hierin kan de verkoper een verlenging van de leveringsdatum of -termijn meedelen, die niet meer dan 25% van de aanvankelijk overeengekomen termijn kan bedragen.
Wordt deze nieuwe termijn overschreden, buiten het geval van overmacht, dan kan de koper de overeenkomst, zonder voorafgaande ingebrekestelling verbreken per aangetekende brief, onverminderd een vergoeding die overeenstemt met de werkelijk opgelopen schade, evenwel beperkt tot 15% van de totale verkoopprijs van het voertuig.
Ingeval van verbreking wordt het voorschot binnen de 8 kalenderdagen na ontvangst van de kennisgeving van deze verbreking terugbetaald.
De 2 voorgaande alinea's zijn eveneens van toepassing indien de verkoper die laattijdig levert geen verlenging overeenkomstig het derde lid meegedeeld heeft.
Alvast vriendelijk bedankt voor de feedback