Code: Selecteer alles
garantie
wij geven op dit product een garantie gedurende een periode van 36 maanden na datum van aankoop door de eerste gebruiker.
De garantie dekt alle materialen en productiefouten,dit slaat niet op defecten door normale slijtage onderdelen zoals lagers,borstels kabel, bougie's zaagbladen enz, schade of defecten als gevolg van misbruik ongevallen of modificaties noch de kosten voor het transport.
we behouden het recht voor claims te verwerpen wanneer de aankoop niet kan worden geverifieerd of wanneer het duidelijk is dat het product niet correct werd onderhouden.
(schone ventilatiespleten,koolborstels,regelmatig onderhouden enz)
U dient u aankoopbewijs te bewaren als bewijs van de datum van aankoop.
u niet ontmantelde gereedschap moet in voldoende schone staat aan u dealer worden terugbezorgt,indien van toepassing in de originele kist,en vergezeld van u aankoopbewijs.
In dat geval, laat hen weten dat u verwacht dat zij u bewijs overmaken dat het onderhoud niet correct is gebeurt volgens de gebruiksaanwijzing, en verwijs naar het garantiedocument bij de grasmaaier.
Niet nalaten om de fabrikant (of verdeler in België) aan te schrijven als ze blijven dwarsliggen.
Ik meen niet dat hier beweert wordt dat een fabrikant meer MOET doen dan wettelijk bepaald. Enkel dat hij meer MAG doen.ik zou niet weten met welk recht een consument kan eisen van een fabrikant die aan al zijn verplichtingen voldoet om meer te doen dan van in den beginne is overeengekomen puur en alleen op basis van feit dat een consument denkt dat het dan maar zo moet zijn.
Dit is ook zo. Juridisch genomen moet de consument kunnen bewijzen (na de eerste 6 maand), vooraleer garantie te kunnen opeisen.Erger zelfs bvb oeveel goedkope rommel aan machines te koop bij diverse dhz ketens worden niet binnengebracht na 6 mnd. Volgens wat hierboven staat beschreven zou de bewijslast van niet functioneren of de oorzaak ervan dan bij de consument moeten liggen.
Dit noemt men "commerciële ingesteldheid". Ik begrijp niet waarom je het negatief vindt als een winkel meer voor zijn klanten wil doen dan strikt juridisch noodzakelijk?Nochtans worden de meeste van die zaken gewoon omgeruild. Dus de consument mag op dat vlak geluk spreken om maar te zwijgen van de toepassing van 2 maten en gewichten.
Ik vrees dat u meer gewicht aan deze term geeft, dan dat de poster van de term bedoelde.Daar daarvoor de term "dwarsliggen" wordt gebruikt is helemaal onbegrijpelijk. De bewijslast zoals gezegd ligt bij de consument niet bij de fabrikant.
Is ook zo. Vandaar dat je als consument van het garantierecht gebruik moet maken! Het zit immers verrekend in de prijs die je voor je product betaald hebt! De tijd dat een TV 15 jaar mee ging, is al lang voorbij hoor. Het mes snijdt ook langs twee kanten: gezien mensen veel sneller een nieuwe TV kopen dan vroeger, heeft een fabrikant er alle belang bij zijn bestaande klanten tevreden te houden zodat ze hun volgende TV ook bij hen kopen. Een beetje commerciële ingesteldheid doet daarbij wonderen. Als mijn TV van een bepaald merk na 7 maanden de geest geeft (uiteraard kan ik als leek nooit bepalen of bewijzen dat het een productiefout was), en het merk weigert resoluut elke commerciële tegemoetkoming, mag je er zeker van zijn dat mijn volgende TV van een ander merk is. Logisch, toch? In mij ogen moet een TV langer kunnen meegaan dan 7 maanden.Als natuurlijk iedere consument begint te denken dat hij altijd recht op meer heeft zomaar out of the bleu om welke reden dan ook dan zal dat uiteindelijk ook wel verrekend worden in de verkoopprijs. Een klein duiveltje heeft mij al eens in het oor gefluisterd dat dit eigenlijk al jaar en dag het geval is bij wit en bruingoed-sector.
Deze laatste stelling laat ik volledig voor uw rekening (u kan altijd aan de moderators vragen om uw standpunten "niet-onder-het-tapijt-veeg-baar" te maken, of iets dergelijksMaar vermoedelijk zal ook dit standpunt vanuit de andere kant onder het tapijt worden geveegd