Pagina 1 van 1

geen reactie vakantiepark

Geplaatst: 30 jul 2013 11:02
door mertjer
via een website heb ik een vakantie geboekt bij een vakantiepark. Nu probeer ik echter al dagen dit vakantiepark te contacteren maar via telefoon krijg je steeds "momenteel niet mogelijk" en via email komt er geen reactie. (het is trouwens geen probleem aan mijn telefoon want vanop verscheidene nummers en verscheidene toestellen geprobeerd.)
Door deze problemen ben ik wat gaan surfen naar dit vakantiepark en de reacties op verscheidene forums zijn helemaal niet positief. Vaak overboekingen, uren aanschuiven aan receptie wegens allerlei problemen, park nog volop in aanbouw, gedane reservaties van oa kinderbedjes uiteindelijk toch niet mogelijk door stockgebrek,...

Gezien ik geen reactie krijg, lijken de problemen helemaal nog niet van de baan. De betaling is wel al doorgegaan (via visa). Nu kijk ik er echter niet echt naar uit om met mijn vrouw en 2 kleine kinderen (7 maand en 2 jaar) tot daar te gaan om dan mogelijk met allerlei problemen geconfronteerd te worden.
De annulatievoorwaarden zeggen dat bij annulatie minder dan 1 maand voor aankomst, je 95% van het bedrag moet betalen. Dat wil ik natuurlijk niet.
Is het gebrek aan contact en reactie aan hun kant een reden om toch eenzijdig het contract te verbreken en via de visa maatschappij met geld terug te vragen?

[namen verwijderd:Vandebos]

Re: geen reactie vakantiepark

Geplaatst: 30 jul 2013 11:06
door Turaki
Is het gebrek aan contact en reactie aan hun kant een reden om toch eenzijdig het contract te verbreken en via de visa maatschappij met geld terug te vragen?
Neen, dit is geen reden. Hun deel van het contract bestaat uit het voorzien van een vakantiewoning, niet met u converseren. Zolang u niet kan bewijzen dat ze hun kant van de overeenkomst niet nakomen, kan u geen actie ondernemen.

Re: geen reactie vakantiepark

Geplaatst: 30 jul 2013 11:46
door mava105
Al eens gedacht aan een aangetekend schrijven?

Re: geen reactie vakantiepark

Geplaatst: 30 jul 2013 12:21
door mertjer
nog niet aan gedacht, probleem is ook dat boeking voor volgende week is. Weet ook niet met wat ik kan "dreigen" of wat ik kan eisen in een aangetekend schrijven. Je kan ze niet bereiken per telefoon en ze reageren niet op emails. Klantvriendelijk is het helemaal niet, maar ik zal er idd niets tegen kunnen ondernemen vrees ik. Het is wat Turaki aangeeft, het is geen verplichting van hen om te reageren om mijn emails of zelfs om ervoor te zorgen dat hun telefoon het doet. Het enige wat ik kan doen is met een bang hart tot ginder gaan en dan maar hopen dat het goed komt.