geen reactie vakantiepark

mertjer
Topic Starter
Berichten: 4

geen reactie vakantiepark

#1 , 30 jul 2013 11:02

via een website heb ik een vakantie geboekt bij een vakantiepark. Nu probeer ik echter al dagen dit vakantiepark te contacteren maar via telefoon krijg je steeds "momenteel niet mogelijk" en via email komt er geen reactie. (het is trouwens geen probleem aan mijn telefoon want vanop verscheidene nummers en verscheidene toestellen geprobeerd.)
Door deze problemen ben ik wat gaan surfen naar dit vakantiepark en de reacties op verscheidene forums zijn helemaal niet positief. Vaak overboekingen, uren aanschuiven aan receptie wegens allerlei problemen, park nog volop in aanbouw, gedane reservaties van oa kinderbedjes uiteindelijk toch niet mogelijk door stockgebrek,...

Gezien ik geen reactie krijg, lijken de problemen helemaal nog niet van de baan. De betaling is wel al doorgegaan (via visa). Nu kijk ik er echter niet echt naar uit om met mijn vrouw en 2 kleine kinderen (7 maand en 2 jaar) tot daar te gaan om dan mogelijk met allerlei problemen geconfronteerd te worden.
De annulatievoorwaarden zeggen dat bij annulatie minder dan 1 maand voor aankomst, je 95% van het bedrag moet betalen. Dat wil ik natuurlijk niet.
Is het gebrek aan contact en reactie aan hun kant een reden om toch eenzijdig het contract te verbreken en via de visa maatschappij met geld terug te vragen?

[namen verwijderd:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 30 jul 2013 11:06

Is het gebrek aan contact en reactie aan hun kant een reden om toch eenzijdig het contract te verbreken en via de visa maatschappij met geld terug te vragen?
Neen, dit is geen reden. Hun deel van het contract bestaat uit het voorzien van een vakantiewoning, niet met u converseren. Zolang u niet kan bewijzen dat ze hun kant van de overeenkomst niet nakomen, kan u geen actie ondernemen.

mava105
Berichten: 22868
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 30 jul 2013 11:46

Al eens gedacht aan een aangetekend schrijven?

Reclame

mertjer
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 30 jul 2013 12:21

nog niet aan gedacht, probleem is ook dat boeking voor volgende week is. Weet ook niet met wat ik kan "dreigen" of wat ik kan eisen in een aangetekend schrijven. Je kan ze niet bereiken per telefoon en ze reageren niet op emails. Klantvriendelijk is het helemaal niet, maar ik zal er idd niets tegen kunnen ondernemen vrees ik. Het is wat Turaki aangeeft, het is geen verplichting van hen om te reageren om mijn emails of zelfs om ervoor te zorgen dat hun telefoon het doet. Het enige wat ik kan doen is met een bang hart tot ginder gaan en dan maar hopen dat het goed komt.

Terug naar “Consumenten Koop”