nieuwe gsm beschadigd door beschermhoes
Geplaatst: 29 jul 2013 23:18
Hallo,
enkele weken geleden heb ik een iphone 5 gekocht met een bijhorende hoes in een winkel. Nu heb ik vorige week ontdekt dat die hoes die ik in de winkel heb gekocht, de oorzaak is van hardnekkige krassen op mijn toestel. Mijn 14 dagen afkoelingsperiode is jammer genoeg voorbij dus ik heb op dat vlak geen recht op retour. Maar het zit mij heel erg hoog dat ik zoveel betaal voor een toestel, dan nog eens extra kosten maak om het extra te beschermen en dat DAT net de oorzaak is geworden van extra beschadiging aan mijn toestel.
ik kan geen aanspraak maken op garantie en als ik de backcover via een onofficieel kanaal laat herstellen, ben ik mijn garantie kwijt. En het toestel dat na 25 dagen zoveel krassen vertoon, zonder dat het mijn fout is, vind ik een erg moeilijke zaak om te verteren. Ik heb alsnog een vraag ingediend tot vervanging van het toestel gezien de uitzonderlijke situatie maar ik weet niet wat mijn verdere opties zijn en wie eigenlijk aansprakelijk zou kunnen zijn in dit geval...
kan ik als consument niet beter beschermd worden voor zo'n zaken? Als ik iets koop om iets te beschermen en het det net het tegenovergestelde, dan kan ik dat toch niet zomaar zo laten vind ik...?
enkele weken geleden heb ik een iphone 5 gekocht met een bijhorende hoes in een winkel. Nu heb ik vorige week ontdekt dat die hoes die ik in de winkel heb gekocht, de oorzaak is van hardnekkige krassen op mijn toestel. Mijn 14 dagen afkoelingsperiode is jammer genoeg voorbij dus ik heb op dat vlak geen recht op retour. Maar het zit mij heel erg hoog dat ik zoveel betaal voor een toestel, dan nog eens extra kosten maak om het extra te beschermen en dat DAT net de oorzaak is geworden van extra beschadiging aan mijn toestel.
ik kan geen aanspraak maken op garantie en als ik de backcover via een onofficieel kanaal laat herstellen, ben ik mijn garantie kwijt. En het toestel dat na 25 dagen zoveel krassen vertoon, zonder dat het mijn fout is, vind ik een erg moeilijke zaak om te verteren. Ik heb alsnog een vraag ingediend tot vervanging van het toestel gezien de uitzonderlijke situatie maar ik weet niet wat mijn verdere opties zijn en wie eigenlijk aansprakelijk zou kunnen zijn in dit geval...
kan ik als consument niet beter beschermd worden voor zo'n zaken? Als ik iets koop om iets te beschermen en het det net het tegenovergestelde, dan kan ik dat toch niet zomaar zo laten vind ik...?