Waterverbruik in nieuw project

johanb1977
Topic Starter

Waterverbruik in nieuw project

#1 , 18 jul 2013 20:06

Wij hebben 2 jaar geleden een loft gekocht in een project.
Vorig jaar zijn wij erin getrokken maar vanaf dan tot vorige maand geen factuur ontvangen van de watermaatschappij.
Nu is gebleken dat door een fout van de aannemer of bouwpromotor het water nog niet op onze naam stond, nu willen ze het water op onze naam zetten ( wat normaal is) maar ze willen ook de afgelopen maanden op onze rekening laten zetten. Wij hebben er inderdaad ingewoond en water verbruikt maar zij hebben er nog een deel in gewerkt en ook water verbruikt.

Hun voorstel is dat zij 3kuub voor hun rekening nemen en al de rest is voor ons.
Kan ik dit niet betwisten aan de hand dat ik foto's wil hebben met de meterstanden op alvorens akkoord te gaan?

Ze kunnen voor hetzelfde geld een aantal keer het meervoud hebben verbruikt.

Er is al vaandels verkeerd gelopen in de bouw van de loft met als gevolg dat wij redelijk boos zijn.
De afspraak was 400 werkdagen en ondertussen zitten wij al bijna aan het dubbele.

Weet iemand hier raad mee?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 18 jul 2013 20:48

Water kost ongeveer 3,7 euro per m3. Een gezin van vier verbruikt ongeveer 132 m3 per jaar. Over welke hoeveelheid gaat het ? Heeft het zin om daarover te redetwisten?

Jabo

#3 , 18 jul 2013 20:52

Ik sluit me aan bij bartvdv. Je weet vast wel wat je in je vorige woonst verbruikte. Ik denk dt dat een goed indicatie is (en argumentatie) naar dit verbruik.
Succes, Jabo

Reclame

ganapathi tantre

#4 , 18 jul 2013 22:52

en verder begrijp ik niet zo goed hoe het de fout kan zijn van een aannemer of een promotor dat de watertap niet op uw naam staat.
Leg ons dat eens uit

johanb1977
Topic Starter

#5 , 19 jul 2013 12:36

en verder begrijp ik niet zo goed hoe het de fout kan zijn van een aannemer of een promotor dat de watertap niet op uw naam staat.
Leg ons dat eens uit
Ze zijn het vergeten om de omschakeling te doen.
Wij waren 1 van de eerste bewoners, momenteel staat ongeveer nog 50% leeg.

Ik zal eens moeten zien op hoeveel de meter voor het moment staat.

Lightning

#6 , 19 jul 2013 12:38

...Ze zijn het vergeten om de omschakeling te doen...
Ze zijn niets vergeten.
Het afsluiten van een contract en bijhorend het registreren van de meter op uw naam is uw eigen taak en verantwoordelijkheid.

johanb1977
Topic Starter

#7 , 19 jul 2013 16:44

...Ze zijn het vergeten om de omschakeling te doen...
Ze zijn niets vergeten.
Het afsluiten van een contract en bijhorend het registreren van de meter op uw naam is uw eigen taak en verantwoordelijkheid.
Ze hebben zelf toegegeven dat ze het vergeten waren en hadden eerst gezegd dat het niet met terugwerkende kracht ging zijn.
Wij wonen er 10 maand en nu staat de meter op eind de 70. Valt nog mee eigenlijk. Schepdaal is een dure gemeente, het zal dus iets over de 300€ zijn.

Terug naar “Consumenten Koop”