dubbele abonnementskosten (?)

hardlife
Topic Starter
Berichten: 94

dubbele abonnementskosten (?)

#1 , 08 jul 2013 18:00

Geachten,

Als men reeds 4 jaar langs dubbele abonnementskosten betaald (zowel aan Belgacom als aan BASE), voor 1 en dezelfde telefoonlijn, heeft men dan volgens de consumentenwetgeving een terugvorderingsmogelijkheid?

Komt nu pas aan het licht, domiciliëring werd uit het oog verloren..

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 618

#2 , 08 jul 2013 18:44

Voor zovver ik weet biedt BASE geen vaste telefonie aan. Wat wel kan: is internet via base over een lijn van Belgacom (en zo zal het altijd zijn met alternatieve providers: lijn via Belgacom, internet via de alternatieve provider).
Afhankelijk van de abonnementsformule kan het zijn dat je bij Belgacom betaalt voor Raw Copper, of vaste lijn met telefoon en bij Base voor internet.
Er zijn ook formules waar je géén abbo meer betaalt bij Belgacom, maar alles via Base verrekend wordt.

Onderzoek dus uw facturen en kijk na of er inderdaad DEZELFDE diensten gefactureerd worden.

Greetz,

P.

Sirkii
Berichten: 5466

#3 , 08 jul 2013 22:42

Wat betaal je juist bij BASE en wat aan Belgacom ? Veelal betaal je PSTN bij Belgacom (mogelijks enkel het abonnementsgeld omdat je via CPS (carrier preselect) je gesprekken bij een alternatieve operator betaalt. Idemdito voor je internet die weliswaar op een belgacomlijn gerealiseerd is doch door de alternatieve operator aan u gefactureerd wordt.

Als je 2 keer voor t zelfde gefactureerd wordt dan moet je terugbetaling claimen bij de operator die je verlaten hebt.

Als je me per PB de inhoud van uw factuurkes van Base en Belga om bezorgt dan kan ik gerichter reageren. (Opgaaf telnr hoeft niet als je je privacy wil behouden

Reclame

WP002
Berichten: 1482

#4 , 08 jul 2013 22:52

Voor zovver ik weet biedt BASE geen vaste telefonie aan.
Toch wel. Op ons buitenverblijf hebben we telefoon van Base. Ze gebruiken wel de VoIP, dus als je de modem uitzet is het gedaan met bellen. Ik betaal daar 39 euro/maand voor tripleplay, heb verder geen contract met Belgacom.

Terug naar “Consumenten Koop”