toeslag brandstof luchtvaartmaatschappij

gilbert schotte
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: koekelare

toeslag brandstof luchtvaartmaatschappij

#1 , 28 mei 2007 14:26

we hebben op 21.02.06 een reis geboekt via best tours naar Argentinie. 75 dagen voor de afreis werd ons een toeslag van 126 euro per persoon aangerekend. 25 dagen voor de afreis daalden deze kosten spectaculair. kunnen wij een teruggave van deze toeslag opeisen?
we hebben deze vraag gesteld aan Best tours maar nog geen reactie ontvangen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 28 mei 2007 15:14

Bedoelt u dat u na het boeken (dus ondertekenen van een contract met een bepaalde prijs) nog eens hebt moeten bijbetalen? Dat lijkt me al niet correct, tenzij het contract vermeldde dat toeslagen kunnen bijgerekend worden.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

gilbert schotte
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: koekelare

#3 , 28 mei 2007 15:29

we hadden inderdaad al de reis betaald. nadien hebben we deze toeslag moeten betalen.

Reclame

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#4 , 28 mei 2007 15:55

we hadden inderdaad al de reis betaald. nadien hebben we deze toeslag moeten betalen.
Maar stond in het contract of in de algemene voorwaarden dat u eventueel nog zo'n toeslag zou moeten betalen?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Billie
Berichten: 70
Locatie: Borchtlombeek

#5 , 04 jun 2007 20:46

Het lijkt me evident dat de toeslag in het contract enkel kan verwijzen naar de prijs op moment van de vlucht. Wat U op dat moment teveel aan toelagen betaald heeft, is een onverschuldigde betaling en kan U terugvorderen.

Mail me eens de passage uit het contract met de exacte bewoording zodat ik kan nagaan of er misschien zelfs sprake is van een nietig beding.

Als het beding in enig opzicht niet duidelijk is, geniet U in elk geval als consument het voordeel dat bij onduidelijkheid steeds moet worden ge?nterpreteerd ten voordele van de consument.

Terug naar “Consumenten Koop”