brief gerechtsdeurwaarder

anoniempje24
Topic Starter
Berichten: 5

brief gerechtsdeurwaarder

#1 , 25 mei 2007 16:51

Hoi,

In 2005 kreeg ik een telefoontje om reclame te maken in een sportcenter voor mijn produkt, op de achterkant van een drankenlijst en op ieder tafeltje zou dat komen. De verkoper legde me hun systeem uit en dat ik daarvoor 50? voorschot en dan nog een klein bedrag (weet het niet precies meer hoeveel) moest betalen voor een jaar dat zou starten 3 weken later en hij verzekerde me dat ik dan veel telefoons zou ontvangen. In heel dat jaar kreeg ik niet 1 telefoontje maar wel nog factuur van 377,52?., ik schrok me een bult, dat was niet afgesproken! Omdat ik niet meteen betaalde kreeg ik een brief dat er intrest zou bijkomen, toen gebeld naar daar en ze zouden alles stopzetten (heb toen gewoon betaald)en meer dan een jaar niks meer van hen gehoord. Nu vandaag staat er iemand aan de deur met een brief (kopij) van een gerechtsdeurwaarder waarin staat dat ik 12 juni naar de rechtbank moet omdat ik hun 449,18? schuldig ben. Ik heb geen facturen gekregen dus ik wist ook niet dat ik iets te betalen had. Wat kan ik doen, aan de telefoon zei die man dat alles zou worden stop gezet zonder dat ik zelf nog iets hoefde te doen. Ik heb vandaag geen handtekening moeten zetten en die brief (dagvaarding) zat ook niet in een envelop.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 27 mei 2007 14:15

Onderzoek zorgvuldig of ?staat er iemand aan de deur met een brief (kopij) van een gerechtsdeurwaarder waarin staat dat ik 12 juni naar de rechtbank moet?,wel degelijk een dagvaarding is.Bevraag u daarover op de griffie van de rechtbank.

?Art.821.Bij afstand van rechtsvordering ziet de hoofdeiser...af zowel van de rechtspleging als van het recht zelf.Afstand van rechtsvordering doet het recht teniet om te handelen met betrekking tot de aanspraak die voor de rechter was gebracht.Art.824.Uitdrukkelijke afstand geschiedt bij een gewone akte, die ondertekend wordt door de partij of door haar gemachtigde die, tenzij de wet anders bepaalt, een bijzondere volmacht heeft, en die aan de tegenpartij betekend wordt...?(Gerechtelijk Wetboek).

Indien u zulke afstand niet betekend is voor 12 juni,ga dan naar de rechtbank,en lever kopie van uw betalingsbewijs aan de rechter en aan tegenpartij.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”