Annulatie online bestelling

nookie
Topic Starter
Berichten: 44

Annulatie online bestelling

#1 , 30 mei 2013 16:21

Beste

Een vriend van mij heeft bij een sportwinkel online een bestelling gedaan. De bestelling diende vooraf betaald te worden alvorens de goederen zouden worden opgestuurd. Uiteindelijk heeft hij elders de goederen goedkoper gevonden en ginds besteld.

Vandaag heeft hij een mail gekregen van de eerste firma dat ze nog steeds wachten op zijn betaling, omdat ze anders zijn goederen niet kunnen opsturen. Hij heeft daarop geantwoord dat de bestelling mag geannuleerd worden.
Is hij toch verplicht om die goederen bij de eerste firma ook te betalen en bijgevolg te laten leveren of niet? Wat we terugvinden in hun overeenkomst (op hun website) is het volgende (franstalige webshop, lijkt mij duidelijk)

2.2. Tijdens zijn bezoek aan de website van de verkoper, de koper kiest de soort en de hoeveelheid van de gewenste goederen en eventueel de details wil hij te zien in deze goederen. De koper vult zijn persoonlijke gegevens en legt haar aanvraag voor prijzen naar de verkoper. Zo spoedig mogelijk, de verkoper geeft per kerende post aan de koper een offerte met de gewenste kenmerken van de goederen, alle onder deze voorwaarden. Binnen 31 dagen na de mailing, op straffe van verval van het bod, aanvaardt de koper de prijs. In het geval van wijzigingen door de koper, de verkoper stuurt een nieuwe plaatsing geldt de hierboven genoemde voorwaarden.Aanvaarding van de gunning is definitief koopcontract en legt aan de partijen bij deze algemene voorwaarden. De verkoper stuurt de koper een bevestiging van de bestelling.

hartelijk dank!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
snellemichiel
Berichten: 193

#2 , 30 mei 2013 19:37

Hangt af van 1 belangrijk element.

Wanneer (datum) bestelde hij die goederen? En wanneer (datum) deelde hij mee aan de winkel dat hij afziet van zijn koop(bestelling)?

Hij kocht(plaatste de bestelling) dan ook effectief de goederen via het internet neem ik aan? :)

nookie
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 30 mei 2013 20:08

Hij heeft ze 14 dagen geleden besteld en vandaag (na 14 dagen dus) per mail medegedeeld dat hij de bestelling annuleert.

Bestelling vond inderdaad plaats via internet

Bedankt voor de snelle reactie!!

Reclame

snellemichiel
Berichten: 193

#4 , 30 mei 2013 21:56

.
Laatst gewijzigd door snellemichiel op 31 mei 2013 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

aceke
Berichten: 152

#5 , 31 mei 2013 07:22

14 dagen dagen bedenktijd is nadat je de goederen hebt gehad, niet na de besteldatum

nookie
Topic Starter
Berichten: 44

#6 , 31 mei 2013 08:22

Hij heeft de goederen inderdaad niet ontvangen aangezien het hier om een voorafbetaling gaat. Hij zou eerst moeten betalen, na ontvangst van de betaling zouden de goederen worden opgestuurd. Hij heeft al geprobeerd contact op te nemen met de firma maar hij krijgt daar voorlopig niemand aan de lijn...

snellemichiel
Berichten: 193

#7 , 31 mei 2013 10:30

Negeer vorige post van mij.
(Verwarring met een ander onderwerp)

Hij kan inderdaad gewoon annuleren, zonder kosten.

Terug naar “Consumenten Koop”