Pagina 1 van 1

Garantie

Geplaatst: 23 mei 2013 21:31
door Precarious
Een product dat stuk gaat binnen de eerste zes maanden na aankoop kan binnengebracht worden bij de winkel voor herstelling.
Als dit product uit herstelling komt en is terug stuk is er dan een wettelijke basis waarop je je als consument kan baseren?
Loopt de wettelijke garantie dan verder of begint deze opnieuw te tellen vanaf het product uit herstelling is?

Re: Garantie

Geplaatst: 24 mei 2013 00:07
door my_key
Garantie loopt gewoon door en begint dus niet opnieuw. Er is maw geen stuiting van de termijn.

Verstuurd van mijn HTC Incredible S met Tapatalk

Re: Garantie

Geplaatst: 24 mei 2013 09:19
door bartvdv
De termijn wordt geschorst zolang het toestel in herstelling is. De garantie op de herstelling is afhankelijk van de algemene voorwaarden van de verkoper.

Re: Garantie

Geplaatst: 25 mei 2013 17:53
door Franciscus
Regelgeving garantie:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Garantie

Geplaatst: 26 mei 2013 22:17
door Precarious
Garantie loopt gewoon door en begint dus niet opnieuw. Er is maw geen stuiting van de termijn.

Verstuurd van mijn HTC Incredible S met Tapatalk
Wanneer je het product opnieuw laat herstellen kan je het weer niet conform terugkrijgen.... en zo blijf je als consument bezig. Dus als ik het goed begrijp doe je er als consument het beste aan om je geld terug te eisen wanneer blijkt het product dat uit herstelling komt opnieuw niet conform blijkt te zijn?
Regelgeving garantie:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet altijd makkelijk om de juiste info te vinden. Dit helpt. Bedankt!

Re: Garantie

Geplaatst: 26 mei 2013 22:29
door Franciscus
Dat kan en als ze niet willen .... namen vragen van diegene waarmee u gepraat hebt en dan een AS opstellen.
Zoon heeft dat voorgehad met een nogal dure tablet... bij een grote elektroketen.
Gingen herstellen ... ging niet ( wat zoon al gezegd had gezien een zware hardware fout) ...herstelling werkte niet.
Konden geen andere meer leveren... wilde dan een aankoopbon geven ... wetgeving eens bovengehaald, had ze uitgeprint bij.
Eindresultaat was geen uitbetaling maar kreeg binnen drie weken de allerlaatste en veel duurdere en krachtigere versie van dat ding.

Re: Garantie

Geplaatst: 27 mei 2013 17:52
door Precarious
Dat kan en als ze niet willen .... namen vragen van diegene waarmee u gepraat hebt en dan een AS opstellen.
Zoon heeft dat voorgehad met een nogal dure tablet... bij een grote elektroketen.
Gingen herstellen ... ging niet ( wat zoon al gezegd had gezien een zware hardware fout) ...herstelling werkte niet.
Konden geen andere meer leveren... wilde dan een aankoopbon geven ... wetgeving eens bovengehaald, had ze uitgeprint bij.
Eindresultaat was geen uitbetaling maar kreeg binnen drie weken de allerlaatste en veel duurdere en krachtigere versie van dat ding.
Ook dit helpt! Bedankt!