Aankoop ontbinden wegens niet leveren
Geplaatst: 12 mei 2013 22:35
Hoi,
Begin februari kocht mijn vrouw een armband voor mij. Ze vroeg de verkoper of ze deze nog kon inruilen voor een andere maat indien hij niet paste. deze antwoorde daarop bevestigend. Toen ik deze armband kreeg paste was hij inderdaad te klein en wilde we deze wisselen voor een groter model. Volgens de verkoper was deze echter niet meer leverbaar. Een beetje teleurgesteld kozen we dan een andere armband. Ook hiervan was de juiste maat niet in voorraad, maar men zei ons dat ze hem zouden bestellen. Ettelijke weken gingen voorbij waarin we regelmatig informeerden, maar we kregen steeds de boodschap dat de armband nog niet geleverd was. Vorige maand was voor ons de maat vol en vroegen we ons geld terug, maar dit weigerde de verkoopster. We konden wel een tegoedbon krijgen of een ander artikel kiezen, maar dit was voor ons geen optie aangezien ik niet echt iets naar mijn keuze vond. Verschillende keren vroegen wij het geld terug of vroegen hen om ons tenminste in contact te brengen met het management van de keten. dit werd echter ook geweigerd. 2 weken geleden kregen we dan bericht dat mijn armband toch binnen gekomen was. Wanneer wij ons in de winkel aanboden bleek het echter een bruine armband te zijn in plaats van een zwarte en daarbovenop ook nog een model te klein. U kan waarschijnlijk onze ergernis wel begrijpen wanneer zij nog steeds weigerden ons geld terug te geven. Wij wonen in Kapellen en moeten ons steeds verplaatsen naar Wijnegem waar de winkel zich bevind, dus dit word na een tijd een beetje belachelijk.
Mijn vraag is nu of men wettelijk gezien niet verplicht is om het geld terug te geven indien men het gewenste en bestelde artikel niet levert gedurende 4 maanden en wat ik hier eventueel kan tegen doen. Wij veranderden reeds onze keuze van armband en de redelijke leveringstermijn is al lang verstreken volgens mij.
Begin februari kocht mijn vrouw een armband voor mij. Ze vroeg de verkoper of ze deze nog kon inruilen voor een andere maat indien hij niet paste. deze antwoorde daarop bevestigend. Toen ik deze armband kreeg paste was hij inderdaad te klein en wilde we deze wisselen voor een groter model. Volgens de verkoper was deze echter niet meer leverbaar. Een beetje teleurgesteld kozen we dan een andere armband. Ook hiervan was de juiste maat niet in voorraad, maar men zei ons dat ze hem zouden bestellen. Ettelijke weken gingen voorbij waarin we regelmatig informeerden, maar we kregen steeds de boodschap dat de armband nog niet geleverd was. Vorige maand was voor ons de maat vol en vroegen we ons geld terug, maar dit weigerde de verkoopster. We konden wel een tegoedbon krijgen of een ander artikel kiezen, maar dit was voor ons geen optie aangezien ik niet echt iets naar mijn keuze vond. Verschillende keren vroegen wij het geld terug of vroegen hen om ons tenminste in contact te brengen met het management van de keten. dit werd echter ook geweigerd. 2 weken geleden kregen we dan bericht dat mijn armband toch binnen gekomen was. Wanneer wij ons in de winkel aanboden bleek het echter een bruine armband te zijn in plaats van een zwarte en daarbovenop ook nog een model te klein. U kan waarschijnlijk onze ergernis wel begrijpen wanneer zij nog steeds weigerden ons geld terug te geven. Wij wonen in Kapellen en moeten ons steeds verplaatsen naar Wijnegem waar de winkel zich bevind, dus dit word na een tijd een beetje belachelijk.
Mijn vraag is nu of men wettelijk gezien niet verplicht is om het geld terug te geven indien men het gewenste en bestelde artikel niet levert gedurende 4 maanden en wat ik hier eventueel kan tegen doen. Wij veranderden reeds onze keuze van armband en de redelijke leveringstermijn is al lang verstreken volgens mij.