Abo HLN stopzetten

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

Abo HLN stopzetten

#1 , 11 mei 2013 10:17

Een vraagje,
vorige week werd ik gecontacteerd door iemand van HLN om een abonnement te nemen op de krant.
Telefonisch werd mij beloofd dat ze elke dag voor 5u30 de krant zouden bussen via een lokale krantenboer.

De eerste 4 dagen van zijn nu verstreken en ik heb nog geen enkele krant ontvangen.
Bij navraag bij een werkneemster van de lokale krantenboer blijkt dat hun ronde niet reikt tot mijn adres en ik dus niet moet hopen op een krant.

echter volgens HLN is de krantenboer dit verplicht volgens gemaakte afspraken en moet ik mij verder tot de krantenboer wenden.

Maar ik heb geen samenwerking aangegaan met de lokale krantenboer he, maar met het HLN.

Hoelang heb je eigenlijk (opzeg)tijd bij zo een telefonische samenwerking, ik heb tenslotte niets getekend, enkel mijn gegevens doorgegeven en bankgegegevens ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 11 mei 2013 10:40

Aangezien de leverancier zich niet aan zijn verplichtingen houdt door een van zijn onderaannemers zal u hem (de leverancier) aangetekend in gebreke dienen te stellen, het is niet aan u om met de onderaannemer het geschil op te lossen. Gelet op het niet leveren van de betaalde service maakt u van dezelfde brief gebruik van uw 14 dagen bedenktijd om het abonnement op te zeggen.

mava105
Berichten: 22868
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 mei 2013 11:27

Heb jij dan al betaald?
Laat hun toch een paar dagen de tijd om hun administratie inorde te brengen.
Het is normaal dat als je vandaaag een abo afsluit, je morgen nog geen krant zal hebben. Zelf zullen ze de plaatseljke krantenboer of een andere moeetn opdragen een krant bij u in de bus te komen steken. Het is daarom niet die boer die het dichts bij u in de buurt is.
Mijn krant steekt alle dagen om 06.00 Hr in de bus, en dat wordt gedaan door bPost (als die nietaan het staken zijn)

Reclame

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#4 , 11 mei 2013 19:04

Heb jij dan al betaald?
eerste maandelijkse bijdrage is idd al van de rekening gegaan.
Laat hun toch een paar dagen de tijd om hun administratie inorde te brengen.
Hun betaaladministratie werkt allezins "up to speed" :)

Zal eens op zoek gaan naar een adres voor aangetekende ingebrekstelling (voor het geval ik volgende week ook geen krant krijg)

@ Vandenbos, tellen die 14 dagen vanaf het telefonisch contact of vanaf de startdatum van het abonnement ?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#5 , 19 mei 2013 20:53

Mag slotje op, het is ondertussen in orde.
ben zelf langs de "krantenboer" gegaan en deze heeft alles in orde gemaakt waar ik bij stond.
Ondanks mijn dagelijkse "klachtenmails" via de klantenservice waarbij HLN steeds reageerd dat ze de handelaar zullen vragen meer aandacht aan de bedeling te besteden, not dus, handelaar wist van niets.

Terug naar “Consumenten Koop”