Niet naleven leveringstermijn
Geplaatst: 06 mei 2013 10:44
Ik heb een contract afgesloten met een firma voor het plaatsen van 3 trappen, deuren beneden en boven en parket, in mijn nieuwbouwwoning.
De opmeting voor de trappen en deuren vond plaats op 28 februari. Op de (gehandtekende) offerte staat duidelijk vermeld dat de leveringstermijn 10 werkweken bedraagt.
Wij hebben de tussentijdse facturen steeds op tijd en correct betaald, zodat er zeker van onzentwege geen vertragingen zouden zijn.
Nu heb ik vrijdag contact opgenomen met die firma omdat wij nog steeds geen nieuws hadden gekregen over de levering van trappen en deuren en wisten ze mij te melden (nadat ik eerst 15 minuten naar hun bandje heb moeten luisteren dat alle medewerkers bezet waren) dat ze pas maandag 27 mei de trappen kunnen plaatsen. De deuren staan gepland op 3 juni.
Wij hebben onze huurovereenkomst opgezegd in februari zodus moeten wij eind mei uit ons huidig appartement (dat trouwens al opnieuw verhuurd is op 1 juni). Wij hebben destijds rekening gehouden met alle levertermijnen en kwamen voor trappen en deuren uit op 9 mei (rekening houdend met het weekje bouwverlof in de paasvakantie is dit 16 mei).
Wij kunnen onmogelijk onze intrek nemen in een huis zonder trappen en deuren met twee kleine kinderen van 2 en 3 jaar. Eveneens gaan wij ook nog geen warm water hebben, aangezien de boiler niet naar boven kan gebracht worden als er geen trap naar de zolderverdieping aanwezig is.
Kan er mij iemand zeggen welke stappen ik hiervoor kan ondernemen? Het is niet de bedoeling dat de overeenkomst onderbroken wordt want dan ben ik nog slechter af en moet ik nog langer wachten op trappen, deuren etc...
Alvast bedankt.
De opmeting voor de trappen en deuren vond plaats op 28 februari. Op de (gehandtekende) offerte staat duidelijk vermeld dat de leveringstermijn 10 werkweken bedraagt.
Wij hebben de tussentijdse facturen steeds op tijd en correct betaald, zodat er zeker van onzentwege geen vertragingen zouden zijn.
Nu heb ik vrijdag contact opgenomen met die firma omdat wij nog steeds geen nieuws hadden gekregen over de levering van trappen en deuren en wisten ze mij te melden (nadat ik eerst 15 minuten naar hun bandje heb moeten luisteren dat alle medewerkers bezet waren) dat ze pas maandag 27 mei de trappen kunnen plaatsen. De deuren staan gepland op 3 juni.
Wij hebben onze huurovereenkomst opgezegd in februari zodus moeten wij eind mei uit ons huidig appartement (dat trouwens al opnieuw verhuurd is op 1 juni). Wij hebben destijds rekening gehouden met alle levertermijnen en kwamen voor trappen en deuren uit op 9 mei (rekening houdend met het weekje bouwverlof in de paasvakantie is dit 16 mei).
Wij kunnen onmogelijk onze intrek nemen in een huis zonder trappen en deuren met twee kleine kinderen van 2 en 3 jaar. Eveneens gaan wij ook nog geen warm water hebben, aangezien de boiler niet naar boven kan gebracht worden als er geen trap naar de zolderverdieping aanwezig is.
Kan er mij iemand zeggen welke stappen ik hiervoor kan ondernemen? Het is niet de bedoeling dat de overeenkomst onderbroken wordt want dan ben ik nog slechter af en moet ik nog langer wachten op trappen, deuren etc...
Alvast bedankt.