Opgelicht op 2dehands.be

Sirkii
Berichten: 5396

Re: Opgelicht op 2dehands.be

#16 , 29 apr 2013 21:00

Ik zou in parallel morgen een aangetekende brief sturen (hou het zakelijk) met het verzoek om het betaalde bedrag binnen de 5 dagen over te schrijven op je zichtrekening omdat hij zelf toegegeven heeft dat jij je iets waardeloos verkocht heeft. Zonder in juridische termen te vervallen (want 'k ben géén jurist) kan je wel zeggen dat er een duidelijk onevenwicht was tussen de verkoopsprijs en de waarde (0€) en dat dit een bedrieglijke verkoopspraktijk is.

Vertel er ook bij dat je reeds klacht neergelegd hebt bij de politie

Steek er maar wat tijd in : ook al krijg je je centen niet terug je hebt hem dan toch al het leven zuur gemaakt om't 'm misschien af te leren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 mei 2013 13:49

lijkt mij eerder op bewust misleiden van kopers
Ik sluit me hierbij aan. Dit is duidelijk misleiding. Ik denk dat een rechter ook wel zal oordelen dat het lijntje met "defect" in, héél erg goed verborgen staat tussen een héle hoop andere info en dat het overduidelijk is dat deze persoon een onoplettende koper wil misleiden.

Ik zou de politie inschakelen en aangifte doen. Hoe is er betaald? Via PayPal of Creditcard? In dat geval kan je je geld terugeisen. Als het via overschrijving betaald is, is dit al veel moeilijker.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 mei 2013 14:43

Heel het verhaal doet me denken aan iets wat jaren geleden op ebay gebeurd is. Toen de PS3 gelanceerd ging worden had iemand een foto van een PS3 aangeboden. Hoewel dit duidelijk vermeld stond (een stuk duidelijker dan in het verhaal van de TS) was het hoogste bod toch iets wat in de buurt lag van de prijs van een PS3. De koper heeft toen zijn fout pas ontdekt bij levering en heeft de verkoper juridisch niks kunnen maken.

Er zijn echter wel 3 verschillen met de TS: duidelijke vermelding, Amerika en het betrof een veiling.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#19 , 03 mei 2013 14:44

Eerst die brief sturen en na de wachtperiode aangifte bij politie doen.
OP DIT OGENBLIK hebt u geen enkel bewijs dat er een strafbaar feit gebeurd is.
Het kwaadwillig opzet wordt (beter) bewezen door het niet reageren op de brief.

mamavan2schatten
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#20 , 17 jun 2017 20:20

Wij hebben iets betaald en gingen leveren vandaag. Vandaag is alles weg op 2de hands. Geld gisteren gestort. Gaat over groot bedrag. Verkoper reageert op niks.

Wat nu? Kan ik da geld terugvorderen?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#21 , 17 jun 2017 22:47

Onmiddellijk klacht neerleggen bij politie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 19 jun 2017 11:29

Wij hebben iets betaald en gingen leveren vandaag. Vandaag is alles weg op 2de hands. Geld gisteren gestort. Gaat over groot bedrag. Verkoper reageert op niks.

Wat nu? Kan ik da geld terugvorderen?
Het is normaal dat iemand die iets op 2de hands verkocht heeft, de advertentie weghaalt. In het weekend wordt er over het algemeen ook minder gereageerd. Misschien is de verkoper een weekendje naar zee? Ik zou me zorgen beginnen maken indien je in de loop van de week geen bericht krijgt.

Als het echt op oplichting gaat, moet je idd de politie inlichten. Je geld ga je enkel via gerechtelijke weg kunnen terugkrijgen. Een bank zal dit niet zomaar terugstorten. Veiliger is om te betalen via credit card of PayPal, zodat je toch in zekere mate beschermd bent.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”