Afwijking getekende offerte

feraldis
Topic Starter

Afwijking getekende offerte

#1 , 15 apr 2013 15:21

Ik zal kort de situatie schetsen.
Onze afvoerleidingen zaten verstopt, en deze zijn uitgespoten geweest door mensen van de firma X.
Deze vertelden ons dat de siphonput verkeerd zat en dat deze zal moeten worden uitgegraven en aangepast.

Dezelfde firma heeft daarna dan een offerte opgesteld voor deze werken ;
aanpassen van sifonput: 650 euro (zonder btw)
- werfvoorbereiding
- uitgraven sifonput
- herplaatsen sifonput (aanpassen)
- opkuis van de werf

Deze prijs omvat:
- verplaatsing van en naar werfadres
- inclusief alle nodige materiaal en materieel
- brandstofverbruik

Dus, allemaal goed en wel, we tekenen de offerte.

Daarna kwamen ze het werk dan uitvoeren,
hier heb ik ook niets op aan te merken, goed uitgevoerd, maar het bleek dat de sifonput niet moest uitgegraven worden, ze hebben een onderdeel kunnen loswrikken en dan de leidingen goed opgekuist en een nieuw deksel geplaatst zodat er geen vuil meer kon invallen.
Allemaal goed uitgevoerd dus, maar helemaal dus niet het lange karwei van uitgraven (uitbreken, nieuwe steken)
Na de werken hebben we iets moeten ondertekenen, dat ze daadwerkelijk zijn komen werken.

Ze hebben hier ongeveer een uur, uur en 30 minuten aan bezig gezeten en toch kregen we de factuur onaangepast van 689 euro (inclusief BTW)

Ik heb reeds gebeld en de bedrijfsleider ging eens bekijken hoe het nu werkelijk zit, maar ik heb het gevoel dat ik afgewimpeld wordt.

Mijn wens: een herziening van de prijs, aangezien de uit te voeren werken veel minder tijd/werk in beslag namen dan zij ons hadden wijs gemaakt (met de offerte).
Mijn vraag: wat kunnen wij hieraan doen? In welke mate kan ik zeggen : dit betaal ik niet? toch niet het volledige bedrag dan

[namen verwijderd overeenkomstig regels forum:Vandebos]

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding