Prijs herstelling

Weetnogniet
Topic Starter

Prijs herstelling

#1 , 15 apr 2013 12:36

Ik heb iemand laten komen omdat ik dacht dat er vogels in mijn schouw huisden.
Die man heeft vastgesteld dat er geen probleem was - maar heeft op mijn vraag een roostertje boven de schouw gemaakt. Heeft daaraan een klein uurtje gewerkt.
Toen hij kwam afrekenen vroeg hij 250 Euro - maar als ik geen factuur moest 200 Euro.
Had zoveel niet in huis omdat hij vooraf gezegd had dat hij daaraan maar hoogstens een uur zou werken.
Heb een deel gegeven maar ben eigenlijk niet zinnens om de rest te betalen want ik vind een uurloon van 200 Euro in het zwart dan nog toch wel heeeeel veel. Of kan ik daar niet buiten.
Besef nu ook wel dat ik beter vooraf gevraagd had hoeveel dat zou kosten ipv hoelang hij daaraan zou werken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 15 apr 2013 15:24

Het verschil tussen de twee prijzen zal de BTW zijn (indien 21% gerekend moet worden).
Vergeet ook niet dat je niet enkel voor dat "uurtje werk" betaalt, maar ook voor het materiaal, slijtage, vervoer...
Ook kan een werkman in regie zijn prijzen zelf bepalen (binnen bepaalde "redelijke" marges), en hoewel het een hoog bedrag lijkt, is de kans klein dat een rechter zal oordelen dat hij "te veel" aangerekend heeft.

Als u het hem een beetje moeilijk wil maken, vraag hem dan een factuur. Dan is hij verplicht zijn BTW aan te geven.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”