Hallo iedereen,
Ik heb zo'n 4 maand geleden een auto gekocht bij een "professioneel" verkoper, reeds na enkele weken ondervond ik enkele problemen maar ik dacht niet dat dit erg was. Maar na een tijdje kwamen er als maar meer problemen dus heb ik een afspraak gemaakt bij de Audi garage hier in de buurt voor een bestek(omdat de auto nog gedeeltelijk onder garantie valt). Omdat er zoveel punten onderzocht moesten worden zou het een halve dag in beslag nemen.
Maar na 1 uur belde de garage mij al op met de vraag of ik kon langsgaan.
Eenmaal aangekomen hebben ze er de hoofdmechanicien bijgeroepen om mij wat extra uitleg te geven...
Wat blijkt de auto is helemaal niet in orde!
Ik heb een bestek gekregen van 2400euro(ENKEL ONDERDELEN)! Hier komt nog bij dat ze de twee duurste onderdelen nog niet hebben onderzocht, namelijk: Versnellingsbak ( deze moet eruit worden gehaald en onderzocht omdat hij rare lawaaien maakt) en een EGR-koeler.
Dus pak dat de kosten met een ruwe schatting neerkomen op iets van een 7-8000euro... dit is ook de aankoopprijs van de auto. Als je weet dat ik 40% franchise moet betalen voor de garantie + dat er een maximum plafond van 7000euro ligt vastgelegd.
Ik ben nu al bij de verzekering langsgeweest en blijkt dat mijn rechtsbijstandsverzekering dit dekt.
Dus hierbij mijn vragen:
1) Wat houdt de rechtsbijstandsverzekering in?
2) Maak ik een kans tov de verkoper?.. Ik ben al blij als hij de auto terug overneemt..
Alvast bedankt!