Campingtickets Tomorrowland.

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

Campingtickets Tomorrowland.

#1 , 03 apr 2013 13:37

Ik heb tijdens de verkoop van de tickets voor tomorrowland dagtickets gekocht voor de 3 dagen van het festival, de combitickets voor het festival waren reeds uitverkocht, tegelijk in dezelfde bestelling het ik ook campingtickets (Dreamville genoemd) gekocht. Achteraf lees ik op de site van tomorrowland dat de campingtickets alleen maar kunnen gebruikt worden in combinatie met een combiticket... na contact met de organisator bevestigen ze mij dat dit zo is en dat ik de campingtickets kan terugbetaald krijgen als ik ze in mei terug bezorg.
Ik wil echter dat ik met de campingtickets toegelaten word omdat ik die tickets heb kunnen kopen samen met de dagtickets, terwijl er geen combitickets meer waren, TL had er moeten voor zorgen dat ik die tickets op dat moment niet had kunnen kopen, ik had dan misschien geen dagtickets gekocht ook. Kan ik eisen dat ze mij met die campingtickets toch op de camping laten in combinatie met dagtickets?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DonTor
Berichten: 26

#2 , 03 apr 2013 20:10

Waarschijnlijk ben je bij het bestellen akkoord gegaan met de algemene voorwaarden om de tickets te kunnen bestellen. Daarin zal gestaan hebben dat deze niet combineerbaar zijn.
Volgens mij mag je tevreden zijn dat ze de tickets willen terugbetalen, je bent tenslotte akkoord gegaan met de voorwaarden.

Over het feit dat je de tickets samen kon aankopen: ligt de fout bij tomorrowland dat jij vooraf niet gelezen hebt dat deze tickets niet te combineren zijn?

ganapathi tantre
Berichten: 453

#3 , 07 apr 2013 13:50

Maar een kleine verandering in de software van de te verwerken tickets zou er kunnen voor zorgen dat dit automatisch gebeurt.
TL heeft toch of meet zich toch graag de naam aan van supervriendelijk te zijn naar de bezoekers toe niet ?
Dit natuurlijk in de veronderstelling dat de betrokken vermelding moeilijk te vinden is of niet direct leesbaar. Naar consument toe vind ik het altijd een beetje onheus om in de buurt van een bestellingsvakje niks te vermelden maar dat wel te doen in een ellenge lange opsomming van wel en niet ergens op een aparte blz van een site. Weinigen onder ons zetten zich eerst aan 1/2/3 blz voorwaarden voor ze iets bestellen.
Maar ik vrees idd dat ts het gelag wel zal moeten betalen.
TS kan dat misschien idd beter melden zoals ik voorstel bovenaan dat zou al veel vermijden waarschijnlijk is hij/zij niet de enige

Reclame

Xastheron
Berichten: 719

#4 , 10 apr 2013 12:47

Kans bestaat ntl ook dat de capaciteit van de camping evenredig is met het aantal combitickets die verkocht zijn. Bijgevolg mogen ze misschien ook niet meer volk toelaten op de camping omwille van veiligheidsredenen...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2013 15:34

Ik wil echter dat ik met de campingtickets toegelaten word omdat ik die tickets heb kunnen kopen samen met de dagtickets, terwijl er geen combitickets meer waren, TL had er moeten voor zorgen dat ik die tickets op dat moment niet had kunnen kopen, ik had dan misschien geen dagtickets gekocht ook.
Heu... waarom had TL dit moeten verhinderen? Stel dat ik voor mezelf reeds een combiticket gekocht heb en van plan was bij een vriend in de buurt te gaan slapen. Plannen wijzigen waardoor mijn vriendin ook twee dagen komt (maar niet overnacht), en de vriend plots op reis moet en ik toch op de camping wil overnachten. In dat geval wil ik nadien een bestelling plaatsen van twee dagtickets (voor mijn vriendin) + het campingticket (voor mijzelf). Perfect in orde (combiticket heb ik immers al). Dus ik zie niet in waarom de software van TL dit zou moeten verhinderen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#6 , 14 apr 2013 11:20

Heu... waarom had TL dit moeten verhinderen? Stel dat ik voor mezelf reeds een combiticket gekocht heb en van plan was bij een vriend in de buurt te gaan slapen. Plannen wijzigen waardoor mijn vriendin ook twee dagen komt (maar niet overnacht), en de vriend plots op reis moet en ik toch op de camping wil overnachten. In dat geval wil ik nadien een bestelling plaatsen van twee dagtickets (voor mijn vriendin) + het campingticket (voor mijzelf). Perfect in orde (combiticket heb ik immers al). Dus ik zie niet in waarom de software van TL dit zou moeten verhinderen.
Beste Gebruiker21, ik veronderstel dat je niet geprobeerd om tickets voor dit evenement te bestellen, maar ik kan je verzekeren dat je dan er wel een andere mening op zou nahouden, dat is pure chaos... verder blijf ik er bij dat als ze me die tickets verkopen samen met dagtickets dat ze me er maar moeten op laten vermits ze (hoop ik althans voor de veiligheid) niet meer campingtickets verkopen dan dat er plaatsen zijn.
De heren van Tomorrowland verdienen er zelfs meer aan daar ik voor de aparte tickets in combinatie met camping zelfs een groot stuk meer heb moeten betalen dan voor een combiticket.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 apr 2013 07:53

Neen, ik heb inderdaad niet geprobeerd om tickets te bestellen, wegens niet mijn soort muziek, en de prijzen van dit soort concerten zijn véél te hoog. Geef me dan maar een klein, gezellig en goedkoop festivalletje ipv deze mega-spectakels.

Anyway, je zal moeten kunnen aantonen dat je nergens op voorhand (= voor het bestellen) kon weten dat een campingticket enkel in combinatie met een combiticket is. Ik heb voor de aardigheid even naar hun website gesufd en er staat volgens mij toch zéér duidelijk dat het ticket voor de camping (ik veronderstel dat dit "dreamville" is) enkel in combinatie geldig is met het combiticket (ik veronderstel dat dit "Full Madness Pass" of "Full Madness Comfort Pass" is).

http://www.tomorrowland.be/nl/tickets" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan dus zeker niet zeggen dat TL deze info niet duidelijk meedeelt. De openingspagina om tickets te bestellen bevat niet zo héél veel info en onder "Dreamville" is het eerste dat gezegd wordt dat deze tickets enkel geldig zijn met een combiticket. Je kan proberen om uw onoplettendheid af te schuiven op TL en hier een zaak van te maken, maar of je voor een rechtbank enige kans maakt, betwijfel ik ten zeerste...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 15 apr 2013 10:22

Wel vreemd. Op andere festivals is het perfect mogelijk om bijvoorbeeld een dagticket te bestellen, en dan campingtickets voor de nacht ervoor en erna.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 apr 2013 10:36

Wel vreemd. Op andere festivals is het perfect mogelijk om bijvoorbeeld een dagticket te bestellen, en dan campingtickets voor de nacht ervoor en erna.
Tja, da's een beetje als zeggen: Vreemd, in de Efteling kan je een sproojesbos bezoeken, in Walibi niet. Het zijn nochtans alletwee pretparken.

Het éne pretpark is het andere niet, het éne festival is het andere niet. Ik ken een paar festivals waar de camping gewoon gratis is. Zelfs wie niet naar het festival komt, kan er kamperen als hij / zij wil. Ik spreek dan wel over kleine, alternatieve festivals waar de opkomst hooguit enkele honderden mensen is en de prijs voor een héél weekend nog geen 40 €. Ooit een festival meegemaakt waar de festivalbandjes zelf gemaakt waren door de kinderen van de organisatoren, en waar je smorgens spek en eieren kon bestellen voor een zeer democratische prijs.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

lupot
Topic Starter
Berichten: 90

#10 , 15 apr 2013 13:28

Ergens hebben jullie natuurlijk wel gelijk dat het duidelijk vermeld staat, maar het houd geen steek dat ze er dan nog verkopen als de combitickets reeds uitverkocht zijn, lijkt mij softwarematig niet zo onoverkomelijk om dit te verhinderen.
Het argument dat je naderhand nog zou kunnen beslissen om toch een campingticket te kopen is wel juist, maar je kan op dit moment gewoon nergens meer tickets kopen voor het hele festival.
Ik wacht gewoon af of ze de campingtickets nog zullen opsturen en zie wel hoe het verder loopt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 15 apr 2013 14:11

Ergens hebben jullie natuurlijk wel gelijk dat het duidelijk vermeld staat, maar het houd geen steek dat ze er dan nog verkopen als de combitickets reeds uitverkocht zijn, lijkt mij softwarematig niet zo onoverkomelijk om dit te verhinderen.
Wie zegt dat iedereen die een combiticket heeft, ook een campingticket heeft? Misschien is de software effectief zo gemaakt dat de campingtickets niet meer verkocht worden als dit aantal gelijk komt met een aantal verkochte combitickets, maar is dit op dit moment gewoon nog niet het geval (m.a.w. zijn er nu nog steeds een aantal mensen die enkel het combiticket hebben en nog steeds de kans geboden wordt om het campingticket te boeken).

Ik kan me voorstellen dat veel mensen alvast het combiticket gekocht hebben toen de verkoop net startte (omdat deze waarschijnlijk binnen de korste keren uitverkocht waren) en dan achteraf wel zouden zien hoe ze de logistiek zouden regelen (of achteraf zien of ze nog geld genoeg hebben om ook het campingticket te kopen).

Anyway, je kan er over blijven palaveren. Juridisch weinig kans om hier verhaal tegen te halen, denk ik. Je hebt twee "niet-compatibele" producten gekocht. Jammer maar helaas...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”