Een héle tijd geleden liet de brander van onze CV / warm water het afweten. We hebben een chauffagist ingeschakeld die de brander tijdelijk gerepareerd heeft. Het probleem was een defect op de printplaten van het toestel, en deze moesten vervangen worden. Als tijdelijke oplossing had hij een sensor in de ketel gestoken die de temperatuur meet van het water en de brander laat branden zolang een bepaalde temperatuur niet overschreden wordt (zoiets... het fijne weet ik er ook niet van). Deze oplossing werkte en werkt nog steeds. Deze werken zijn ook gefactureerd en betaald.
De chauffagist ging de printplaten bestellen en komen installeren. Dit is echter maanden geleden. We hebben zeker al 5 keer een afspraak proberen maken, en telkens komt hij niet opdagen (zonder op voorhand te verwittigen), telkens met een flauw excuus. De man beweert wel de wisselstukken al in zijn bezit te hebben. Aangezien het onmogelijk blijkt om die man tot bij ons thuis te krijgen, wil ik op zoek gaan naar een andere chauffagist en die eerste te laten stikken met zijn wisselstukken. Volstaat het een AS te sturen met daarin verwoord dat hij ofwel binnen de 14 dagen de ketel definitief komt herstellen, of we anders afzien van zijn diensten en iemand anders zoeken? We hebben geen enkele bestelbon of iets dergelijks getekend voor die definitieve herstelling.
We willen het zo ver niet drijven, maar ik heb twee halve dagen verlof verloren omdat "mijnheer" niet kwam opdagen. Zou ik hier in extremis een schadevergoeding voor kunnen eisen ten bedrage van het nettoloon dat ik op die twee halve dagen zou verdient hebben?