Recht van Annulering?

walter.sibret
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Nieuwerkerken - Aalst

Recht van Annulering?

#1 , 08 mei 2007 09:42

Hallo,

Ik meende dat elke consument in Belgi? het recht had af te zien van zijn aankoop binnen de 7 dagen na het sluiten van de overeenkomst.

Ik heb bezoek gekregen van een verkoopster die me advertentieruimte in een gemeentelijke catalogus aanbood.

Ik heb ingetekend op een reclameinlassing, maar wens hier bij nader inzien van af te zien.

In de algemene voorwaarden staat er: "Behoudens, indien anders overeengekomen is opdrachtgever gerechtigd aan ons verstrekte advertentie-opdrachten te annuleren, mits annulering uiterlijk binnen zeven dagen na het verstrekken van de betreffende opdracht schriftelijk plaatsvindt onder gelijktijdige betaling van een boete gelijk aan de helft van het voor de geannuleerde opdracht overeengekomen bedrag."

Nu is mijn vraag: is dit wettelijk? Kunnen zij zomaar de helft van een bedrag opeisen indien ik binnen de zeven dagen annuleer?

Dank voor snelle reactie, ik heb nog 1 dag om te reageren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yuna
Berichten: 10

#2 , 08 mei 2007 17:23

Ik ben geen kenner dus ik durf me hier niet over uitspreken, maar misschien is deze link handig?

http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... =10&nID=49

http://www.eccbelgium.be/NL/infocenter/ ... h=9&nID=21

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 10 mei 2007 16:22

Als u getekend hebt zal er wel genoteerd staan dat u akkoord bent met de algemene voorwaarden, waarop deze clausule dan te vinden is.

Volgens mij denk ik dat dit wel kan, maar ben niet 100 % zeker.
Ik denk niet dat dat iets onwettelijks is.

Er zijn bepaalde sectoren waar dagen en uren echt tellen, daar heb je geen 7 dagen bedenktijd he. Ik denk dat hier ook zoiets het geval is.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”