Nu al meer dan twee weken geleden heb ik van een particulier een wagen overgekocht. De enige voorwaarde was dat hij met deze wagen nog naar de keuring zou gaan om hem te laten keuren voor verkoop.
Nu dit heeft hij gedaan maar hij heeft een rode kaart gekregen voor een te hoge waarde van de CO2 emissie. Nu blijkt dat er nog heel wat kosten aan deze wagen zijn. Uiteraard moet ik deze niet betalen omdat we het bedrag al overeen zijn gekomen op papier (twee exemplaren met op elk exemplaar een handtekening van zowel koper als verkoper). Nu krijg ik te horen dat hij nog steeds aan het wachten is op stukken van de garage.
Uit goede bron heb ik vernomen dat de stukken waarop hij aan het wachten is normaal gezien op voorraad zijn. En dat het hoogstens slechts twee dagen kan duren voor deze stukken binnen zijn.
Dit is een zeer lastige situatie aangezien ik al een voorschot van €500 heb betaald op het totale bedrag van €3.300.
Daarom heb ik een paar vragen en hoop ik dat ik hier wat raad kan vinden.
- Is er een leveringstermijn bij een verkoop tussen twee particulieren?
- Kan ik iets ondernemen tegen het feit dat hij mij zo lang aan het lijntje aan het houden is?
- Ik heb vernomen dat als hij nu zegt dat hij niet wil verkopen ik mijn voorschot + een schade vergoeding kan terug eisen. Wat als hij nu wacht tot de moment dat ik het meer dan beu ben en zelf zeg dat ik mijn voorschot terug wil? Ik ga namelijk gaan 2 jaar wachten.
Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie visie, raad, ..