Wat moet ik doen ?
Zolang (in het geval het twee verschillende zaken zijn) de topic starter zegt: "De nieuwe zaak die gevestigd is op adres A, will de cadeabonnen van de oude zaak die toevallig ook in dat pand gevestigd was, niet aanvaarden." Is er idd geen probleem. Maar ieder zinnig mens die deze uitspraak hoort, zal ook wel weten dat dit niet meer dan normaal is.Of het proper is, ga ik mij niet over uitspreken. Maar zolang je geen leugens verteld, is er geen sprake van laster of eerroof. Kwaadwillige ruchtbaarmaking zou nog kunnen, maar zelfs dat lijkt mij al te ver te gaan.
Dit zou een wel héél mooie geste zijn, maar je mag dit niet verwachten van de nieuwe uitbater. Denk eens aan alle praktische zaken die hierbij komen kijken:Als je een zaak overneemt, en de naam behoudt, wek je de indruk dat je de bestaande zaak gewoon verder zet (ook al is dit niet zo op papier). Voor consumenten is dit niet altijd even duidelijk, en het lijkt mij dan ook een mooie geste om de bonnen van de vorige zaak te aanvaarden.
Hij verkoopt geen eten en drinken?misschien verkoopt de nieuwe eigenaar helemaal niet de goederen die vermeld staan op de kortingsbon