Probleem auto garage

Flower1
Topic Starter
Berichten: 2

Probleem auto garage

#1 , 15 feb 2013 15:35

Hey,

Ik heb een 3 - 4tal maanden geleden bij een garage gegaan voor rubbers aan mijn wagen te veranderen. Ik was bewust wat het probleem was en legde de uit wat er kapot was aan de garage.
Ze gingen akkoord en zeiden dat het inderdaad de ophanging rubbers waren. Dus ze bestellen dat. Dan bellen ze mij plots als het toegekomen was (een zaterdagnamiddag).
Na de werken uit te voeren leek dat het niet te monteren viel omdat er een VOLLEDIG stuk moest vervangen worden en dat dus niet stuk per stuk gemaakt kon worden. Ook zei hij dat het iets anders was dat kapot was (wat achteraf niet leek te zijn).
Dus er was niets aan mijn wagen gedaan en maakt hij plots zijn rekening - 110euro. "Ja die rubbers kunnen we niet meer terugnemen" zei hij, maar dan stond ik daar van: Wat moet ik hier dan zelf mee doen?
Dus ik kreeg ze (verplicht) mee naar huis, en was niet tevreden met de rekening maar vertelde hem dat ik later kwam voor het bedrag te betalen (had niet genoeg bij en was eigelijk totaal niet akkoord).
Volgende dag(en) wou ik gaan uitleggen dat ik de rubbers niet neem, maar dat ik de arbeidskosten wel wou betalen (30-35euro, rubbers kostten 80eu +-). Garage was de opeenvolgende dagen daarna plots gesloten dus kon niets zeggen. Was het maar beu en heb gewacht tot hij iets ging laten horen van hem.
Nu kreeg ik 1 maand geleden een brief dat ik verplicht in de komende 30 dagen moet betalen of anders gerechtelijke stappen worden ondernomen.
Het heeft geen zin meer de rubbers terug te geven na al die tijd, zijn leverancier zal ze ZOIEZO niet meer terug nemen nu. Maar dat wou die toen ook niet.
Misschien nuttig om te zeggen, maar ik ga nooit naar die garage was omdat het snel moest gerepareert worden.
Nog nooit zoiets meegemaakt stel je gaat naar een garage en de garagehouder bestelt een stuk dat niet past op u wagen en toch moet u betalen is toch absurd?
Ondertussen is het probleem gerepareert bij mijn vertrouwde garagist die ook onmiddelijk wist dat het volledig moest vervangen worden.

Ook de factuur die ik vroeg van de rubbers konden ze mij niet tonen en de brief die ik gekregen heb is gewoon handgeschreven zonder postzegel op (zelf in de bus gestoken)
Misschien leuk detail, er werd aan de wagen gewerkt na zijn uren leek achteraf dus in het "zwart". Hier was ik niet bewust van.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2013 18:54

Uw voertuig moet ingeschreven zijn in het 'werkboek' van die garage.
Indien niet (dus zwart) kan hij niet bewijzen dat u daar geweest bent.
De garagist had dat eerst moeten controleren, u bent geen expert.

Jef 007
Berichten: 737

#3 , 15 feb 2013 19:58

dat werkboek heet : "garageregister"
in het garageregister dienen alle voertuigen met nummerplaat of met chassisnummer vermeld te staan bij Binnenkomst van het voertuig in de infrastructuur van de garage
dit garageregister vermeld ook codes naargelang het werk dat dient uitgevoerd te worden :
code 1 : herstelling/onderhoud
code 2 : herstelling onder garantie
code 3 : opmaken van bestek
code 4 : voertuigen die te koop staan

Reclame

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 feb 2013 23:08

Inderdaad... een register van o.a. de firma exacompta . :D
Nu ja exaclair.

Jef 007
Berichten: 737

#5 , 15 feb 2013 23:35

EN garageregister dient door de plaatselijke BTW controleur afgetekend te worden VOOR gebruik register

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 feb 2013 14:06

Noemen ze dat niet viseren?


Terug naar “Consumenten Koop”