Hey,
Ik heb een 3 - 4tal maanden geleden bij een garage gegaan voor rubbers aan mijn wagen te veranderen. Ik was bewust wat het probleem was en legde de uit wat er kapot was aan de garage.
Ze gingen akkoord en zeiden dat het inderdaad de ophanging rubbers waren. Dus ze bestellen dat. Dan bellen ze mij plots als het toegekomen was (een zaterdagnamiddag).
Na de werken uit te voeren leek dat het niet te monteren viel omdat er een VOLLEDIG stuk moest vervangen worden en dat dus niet stuk per stuk gemaakt kon worden. Ook zei hij dat het iets anders was dat kapot was (wat achteraf niet leek te zijn).
Dus er was niets aan mijn wagen gedaan en maakt hij plots zijn rekening - 110euro. "Ja die rubbers kunnen we niet meer terugnemen" zei hij, maar dan stond ik daar van: Wat moet ik hier dan zelf mee doen?
Dus ik kreeg ze (verplicht) mee naar huis, en was niet tevreden met de rekening maar vertelde hem dat ik later kwam voor het bedrag te betalen (had niet genoeg bij en was eigelijk totaal niet akkoord).
Volgende dag(en) wou ik gaan uitleggen dat ik de rubbers niet neem, maar dat ik de arbeidskosten wel wou betalen (30-35euro, rubbers kostten 80eu +-). Garage was de opeenvolgende dagen daarna plots gesloten dus kon niets zeggen. Was het maar beu en heb gewacht tot hij iets ging laten horen van hem.
Nu kreeg ik 1 maand geleden een brief dat ik verplicht in de komende 30 dagen moet betalen of anders gerechtelijke stappen worden ondernomen.
Het heeft geen zin meer de rubbers terug te geven na al die tijd, zijn leverancier zal ze ZOIEZO niet meer terug nemen nu. Maar dat wou die toen ook niet.
Misschien nuttig om te zeggen, maar ik ga nooit naar die garage was omdat het snel moest gerepareert worden.
Nog nooit zoiets meegemaakt stel je gaat naar een garage en de garagehouder bestelt een stuk dat niet past op u wagen en toch moet u betalen is toch absurd?
Ondertussen is het probleem gerepareert bij mijn vertrouwde garagist die ook onmiddelijk wist dat het volledig moest vervangen worden.
Ook de factuur die ik vroeg van de rubbers konden ze mij niet tonen en de brief die ik gekregen heb is gewoon handgeschreven zonder postzegel op (zelf in de bus gestoken)
Misschien leuk detail, er werd aan de wagen gewerkt na zijn uren leek achteraf dus in het "zwart". Hier was ik niet bewust van.