Hey!
Ik ben een paar maanden geleden, vanaf het werk opgenomen in een ambulance. Achteraf bleek dat het over nierstenen ging. Ik had facturen voorgelegd, maar de verzekering van het werk had dit geweigerd. Mutualiteit wou ook niets vergoeden, omdat ze een privé ziekenhuis hadden gebeld. Factuur van de ambulance was betaald, maar er was nog een factuur die ik had overzien. Omdat ik naar de vakbond moest gaan, om meer informatie te vragen of het over een arbeidsongeval ging, en weken passeerden, ondertussen andere ziekenhuiskosten (verschillende afspraken, operatie, andere ziekenhuis,..) moeten betalen, zoveel dat ik niet meer wist, wat wat was.
Nu krijg ik uit het niets maanden later een brief van een advocaat. Dat ik 168,04 euro moet betalen?? Ik ben echt gechoqueerd.
Dit is mijn factuur.
03/09/2012 onbetaalde factuur: 65,63 euro
14/02/2013 inningskosten klant: 80,00 euro
14/02/2013 schadebeding: 20,00 euro
14/02/2013 Intresten: 2,41 euro
totaal: 168,04 euro
Ik heb hiervoor geen aangetekende brief gehad van het ziekenhuis.
Nu moet dit binnen 15 dagen betalen.
Schadebeding en intresten, begrijp ik wel: kan eventuele administratiekosten en laattijdige kosten zijn. Maar inningskosten??
Kan iemand mij zeggen, ze inningskosten wettelijk mogen invoegen in de factuur en wat ik hierop kan tegen doen, want het is erg veel geld voor mij.
Alvast mijn dank voor jullie moeite en inzet.