indien een prijs absurd laag is, kan men inderdaad vragen om bij te betalen of terug gave van het reeds betaalde bedrag.
Ik weet dat men niet verplicht is aan een absurd lage prijs (wegens vergissing in een folder of iets dergelijks) iets te verkopen. Maar dit geld VOOR de verkoop gesloten is. In dit geval is de verkoop reeds doorgegaan: de topic starter heeft reeds betaald. Of men dan ook zo makkelijk kan zeggen "sorry, het was een vergissing, gelieve bij te betalen", daar ben ik niet zo zeker van. Hier zou immers makkelijk misbruik van gemaakt kunnen worden: stel dat er 20 van die boekingen verkocht zijn aan die lage prijs? De operator weet goed genoeg dat de mensen ook hun tickets al geboekt zullen hebben en niet veel anders kunnen dan bij te betalen om te zorgen dat hun hotel nog in orde is... Winstgevend zaakje: touristen lokken met lage prijzen, en als ze "vast" zitten, die prijs opdrijven...
u zou moeten weten dat 214 euro voor uw groep veel te laag is en zeker voor een stad als NY.
Geen idee van de prijzen voor NY, maar ik heb met mijn vriendin ooit in Londen voor een gelijkaardige prijs kunnen logeren in een hotelletje. Dit kwam op ongeveer 40 € per nacht voor onze tweepersoonskamer. Ontbijt was niet inbegrepen. Dus dat had voor 6 nachten 240 € geweest toen. Geen idee of dit hotel toen sterren had. Het was geen "grand luxe", maar de kamer was netjes en we hadden alles wat we nodig hadden (TV op de kamer, apart badkamertje met WC, lavabo, ligbad, enz...). Dus om te zeggen dat de TS had moeten weten dat die prijs absurd laag was, is wat kort door de bocht, denk ik...
Bijkomend probleem hier is dat de TS ondertussen de vliegtuigtickets betaald heeft, aangzien hij er van uitging dat het logies in orde was. Wie gaat voor die vliegtickets opdraaien, nu de operator plots de hotelboeking ongedaan maakt?