Tono Testpakket via Internet

Canarias
Topic Starter
Contacteer: Website

Tono Testpakket via Internet

#1 , 10 feb 2013 22:50

Via een reclame banner op een website heb ik een testpakket van Tono ondergoed gevraagd. Ik diende enkel te verzendkosten te betalen.
Ik heb na enkele weken dan ook dit pakket ontvangen.
Omdat ik verder niets wou ontvangen heb ik onmiddelijk een mail verzonden dat ik niets meer wou ontvangen.
Echter na enkele weken vond ik in mijn bus een nieuw pakket van Tono
Ik heb op de mail nooit een antwoord ontvangen.
Ik heb het pakket terug in de postbus gedeponeerd met de melding "geweigerd"
Ik ben benieuwd dat ze mij kunnen verplichten voor verdere afnames ?
Hun adres is in Zwitserland.
Moet ik verdere leveringen behouden en niet betalen ?
Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 10 feb 2013 22:57

Heeft u de AV gelezen (of aangeduid dat u dit gedaan heeft), en u daarmee akkoord verklaard?

Canarias
Topic Starter

#3 , 11 feb 2013 08:54

Heb ik gelezen ja inderdaad en daar staat duidelijk op dat je ten allen tijde een zending op éénvoudige vraag kan uitstellen. Verder is er niets te vinden over hoe je kan stoppen met de zendingen. Volgens mij zijn de verkoopsvoorwaarden toch niet zo duidelijk

Reclame

Turaki

#4 , 11 feb 2013 09:27

Ben zelf eens gaan kijken, en is inderdaad niet meteen duidelijk. Volgens mij valt dit onder gedwongen aankoop, want er staat nergens duidelijk dat u nog navolgende pakketten gaat ontvangen (ik vind dit toch niet terug).

Mail in elk geval goed bewaren, en elk pakket dat u nog ontvangt mag u dan kosteloos houden.

Canarias
Topic Starter

#5 , 11 feb 2013 14:56

Ok bedankt, ik dacht het al want ik heb vele jaren terug ook zoeits en maarmeegemaakt. Toen had ik aan de deur een ontvangst getekend voor een pakket tijdschriften zoals Burda. Van dan af werd er iedere week wel één of ander tijdschrift in mijn bus gestopt. Na herhaaldelijk schrijven en telefoneren moest ik toch dit abbo verder zetten. De rekeningen bleven maar komen, maar ik betaalde die natuurlijk niet. Ik heb toen nog enkele rekeningen ontvangen van incassobureaus. Toen ben ik met alles naar de politie gestapt. Die hebben eenvoudig alles genoteerd, de rekeningen in de vuilbak gedeponeerd en de boeken mocht ik houden. Na verloop van een jaar stopte dan plots alles en heb ik niets meer gehoord.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 feb 2013 15:02

Ik heb dit ook meegemaakt met Tono (mijn moeder was toen telefonisch ingegaan op een kennismakingsaanbod). Enkele (overigens kwalitatief goede) onderbroeken en kousen later, toch maar een mailtje naar hen gestuurd (geen idee vanwaar ik het e-mail adres had) met de melding dat er, buiten voor het welkomstpakket, geen enkele schriftelijke of mondelinge toestemming gegeven is om deze paketten op te sturen en dat ik er ook nooit voor zou betalen, maar dat ze de reeds ongevraagd toegestuurde producten steeds mochten komen ophalen.

Ik heb daar toen een vriendelijk antwoord op gekregen dat ze zich excuseerden voor de overlast, dat ik de goederen mocht houden en dat ze mijn gegevens uit hun klantenbestand zouden schrappen. Los van de poging tot gedwongen aankoop, hebben ze alles toch netjes afgehandeld.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 feb 2013 23:46

Politie die uw rekeningen in de vuilbak gedeponeerd worden? Is totaal tegen de regels van bewijsvoering en een ambtsfout.
Rekeningen zijn van u en wat u er mee doet is uw zaak. Als ze echter als bewijs bijgevoegd worden bij een PV dienen ze te worden neergelegd of bijgevoegd bij het PV.

Canarias
Topic Starter

#8 , 12 feb 2013 18:25

Dat begrijp ik best, maar ja alles zal wel niet steeds lopen zoals we het willen toch.
Ik stel mij eigenlijk de vraag hoe sommige personen zo makkelijk een einde hebben gemaakt en zich hebben kunnen laten uitschrijven bij Tono
ik heb wel ééns mails verzonden maar ik heb hier dus nooit een antwoord op ontvangen. Blijkbaar dus een foutief e-mail adres

Terug naar “Consumenten Koop”