Een factuur van zijn hotel voor een feest in zijn feestzaal, het is de zelfde eigenaar of de zelfde firma, mag één en de zelfde factuur zijn als het de zelfde eigenaar is.
Als de feestzaal een ander "bedrijf" is dan het hotel, moet de topic starter een factuur van de feestzaak krijgen, niet van het hotel. Of beide bedrijven dezelfde eigenaar hebben, speelt helemaal geen rol.
Ik zie daar nu echt niks mis mee, het is tenslotte maar een voorschot, bij veel handelaren krijg je toch ook maar een ontvangst bewijs als je een voorschot betaald.
Er is niets mis mee indien hotel en feestzaal inderdaad onder hetzelfde btw-nummer operereren, en indien bij deze voorschotfactuur een duidelijke verwijzing naar het offertenummer staat.
Een huwelijks feest is toch geen bouwwerf waar alles in schijven betaald word.
Irrelevant. Ik heb onlangs bouwmateriaal gaan kopen ter waarde van "amper" 2000 €, en heb mooi een offerte gekregen, daarna een bestelbon en voorschotfactuur, en bij levering de eindfactuur. Alles mooi in orde. Ik denk dat de topic starter zijn feest wel wat meer zal kosten dan 2000 €.
Als je daar je trouwfeest 12 maanden op voorhand moet bestellen dan zal de uitbater wel kandidaten genoeg hebben, en dan niet in zee gaan met mensen die al op voorhand aan het muggenziften zijn, wat gaat het dan al niet zijn bij de eindafrekening.
Irrelevant. Er is trouwens een commitment van de uitbater via mail. Als de topic starter hiermee naar de rechtbank stapt in geval de uitbater op zijn stappen terugkomt, zal de topic starter aan het langste eind trekken.
Heb zelf meer dan 10 jaar traiteur diensten gedaan, bij ons werd niks getekend alles ging op vertrouwen langs beide kanten, heb nooit klanten gewild die moeilijk deden, er zijn ten andere klanten genoeg.
Irrelevant. Da's 10 jaar geleden. De tijden zijn veranderd. Moest je nu nog op dergelijke manier zaken willen doen, zou je snel failliet zijn, vrees ik.