Stilzwijgende verlenging

Riley123
Topic Starter

Stilzwijgende verlenging

#1 , 24 jan 2013 20:48

Vorig jaar heb ik een abonnement afgesloten met een bepaald bedrijf. Volgens hen
ging het om een abonnement voor slecht 1 jaar dat NIET automatisch verlengd wordt.
(dit werd zo mondeling bevestigd door de verkoper)

Nu krijg ik sinds e-mails van een incassobureau uit Nederland binnen dat ik hen een bedrag 152,90 euro verschuldigd ben. Nu blijkt dat dit abonnement toch opnieuw werd verlengd zonder mijn medeweten. Ik heb reeds klacht ingediend bij de FOD Economie. Ben ik verplicht dit incassobureau te betalen? Zij beweren dat zij en het bedrijf reeds brieven hebben verzonden om het verschuldigde bedrag te betalen, ik heb echter nooit iets aangekregen.
Nu blijven zij echter mails sturen (vrij onregelmatig, soms zit er een week tussen, soms een maand) dat het bedrag betaald moet worden.

mvg
Leen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2013 21:53

regelgeving incasso
http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Riley123
Topic Starter

#3 , 24 jan 2013 22:03

Heel hard bedankt!

Reclame

freelance

#4 , 24 jan 2013 22:16

Een incassobureau uit Nederland heeft trouwens geen enkele bevoegdheid in België ,indien ze niet ingeschreven zijn bij FOD België .
Ook uw "abonnement " kan betwistbaar zijn . Lees daarvoor de verkoopsvoorwaarden na . ( wat in Nederland , dacht ik , gebruikersovereenkomst heet ).
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Consumenten Koop”