badkamermeubel zwelt op

pkt
Topic Starter

badkamermeubel zwelt op

#1 , 10 jan 2013 10:58

Situatie is als volgt:in 2011 onze badkamer vernieuwd en een nieuw badmeubel(lavabo en 2kolomkasten) geplaatst.
Merk:X, en gekocht in Y zaak type Gamma/brico....

Nu,in 2012 gezien dat er een plank aan het opzwellen was aan de bovenkant van de kast en dit gemeld,X heeft zelf contact genomen en ik mocht een nieuwe kolomkast gaan afhalen.Probleem opgelost.

Nu,paar weken terug opgemerkt dat het meubel en de kolomkasten op 5a6plaatsen begint op te zwellen,gaande van de zijkant tot de onderkant.Direct fotos genomen en de DHZ zaak op de hoogte gebracht,maar ze vroegen me er direct bij of het niet door het vocht was.....Mijn antwoord was dan ook NEE,we zijn altijd ZEER voorzichtig met water en trowuens aan de onderkant van een meubel(en dan nog langs achter) kan er onmogelijk water aan.Ik begin het stilletjes aan beu te worden dat het meubel altijd opzwelt,ons vorig meubel was 10j oud,de helft goedkoper en NOOIT geen probs mee gehad.Mijn vraag is nu,heb ik een poot om op te staan,of gaan ze het op vocht kunnen steken?Een badkamermeubel hoort toch sowieso vochtbestendig te zijn en niet van het minst(bijv een vochtig washandje of zo) op te zwellen??!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2013 15:27

Van waar komt het vocht dat de kest doet opzewellen? Is er nergens een klein lek?
Soms is het maar een nauwelijks zichtbare nevel. Hou uw hand eens enige tijd rond de wateraansluitingen.
Is er een syliconenvoeg aan de achterkant tussen kast en muur ?
Meubls uit een doehetzelf zaak zijn dikwijls gemaakt met houtplaten die een zachtere densiteit hebben en dus gemakkelijker vocht kunnen opnemen.

Jef 007

#3 , 10 jan 2013 15:53

mi kan het meubel alleen maar van VOCHT opzwellen, niet?

Reclame

pkt
Topic Starter

#4 , 10 jan 2013 16:09

Het is aan de zijkanten van de kasten en aan de onderkant van het lavabomeubel dat het opzwelt.Bijv. tss lavabo en kolomkast is het netjes afgewerkt met een profiel en silicone en de kolomkast zwelt daar ook op.Achterkant van muur is kurkdroog en toch zwelt het op.Badkamer mss te vochtig???Badkamermeubels moeten toch bestand zijn tegen vochtige ruimtes.Niet? Of is het gewoon slechte kwaliteit?

Jef 007

#5 , 10 jan 2013 16:14

geperst karton? vezelplaat? MDF plaat?andere plaat?

mava105

#6 , 10 jan 2013 16:25

Of is het gewoon slechte kwaliteit?
Denk dat het dat is. Kan je hier eens het merk doorgeven?

pkt
Topic Starter

#7 , 10 jan 2013 22:23

Het gaat over een Alli..xxxx..rt badkamermeubel,het is dus vezelplaat met een laagje melamine erop...

onderstaande link is hetzelfde meubel als het mijne:

http://www.promobutler.be/nl/winkels/Ga ... ent-750609" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door pkt op 05 feb 2013 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105

#8 , 11 jan 2013 11:34

Dit merk heeft nochtans een goede reputatie ivm badkamermeubelen.
Neem eens contact op met de fabrikant zelf

pkt
Topic Starter

#9 , 12 jan 2013 21:59

Het contact MOET via de DHZ gebeuren,die neemt dan op hun beurt contact op met Alli..xxx..rt.

Ik heb me wel laten vertellen dat er een verschil zou zijn tss de meubelen bestemd voor DHZ(gama/brico,...) en de betere groot/kleinhandels.Dat ze bijv werken met 2verschillende produktielijnen...Velux heeft dit ook als ik me niet vergis
Laatst gewijzigd door pkt op 05 feb 2013 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105

#10 , 13 jan 2013 11:32

Niets belet je evenwel om TOCH kontakt te nemen met AL....T, en daar dan niet te zeggen waar je het meubel hebt aangekocht.
Dergelijke firma's zijn bang van imagoschade, en doe soms een geste.
Het klopt dat dergelijhke firma's er verschillende produktielijnen op nahouden. Voorbeelde genoeg: laminaatparket,verf, elektrische werktuigen, enz...

Hawkee

#11 , 13 jan 2013 12:02

Het klopt dat dergelijhke firma's er verschillende produktielijnen op nahouden. Voorbeelde genoeg: laminaatparket,verf, elektrische werktuigen, enz...
dat is inderdaad zo, en daarmee dat er ook verschillende prijzen zijn hé, hoe duurder een meubel, toestel e.d. hoe beter afgewerkt, prijzen worden altijd doorgerekend naar de consument.

ganapathi tantre

#12 , 13 jan 2013 21:39

Dit merk heeft nochtans een goede reputatie ivm badkamermeubelen.
Neem eens contact op met de fabrikant zelf

correct maar zij laten zich veelal overhalen door die grote ketens.
Normaal gezien bestaat zo'n meubel uit spaanplaat hoge densiteit met laminaat (stratifiee) of melamine min 250 gr/M2
Wat wordt verkocht door de ketens is spaanplaat van hinderachter :o) met een folietje. En dat is ook wat TS heeft geleverd gekregen
Het zijn de ketens die zeggen dat ze "iets" willen verkopen aan die prijs. De vraag wordt gesteld wie dat kan of wil maken.
De resultaten zijn er dan ook naar ik heb ook zo'n leverancier van onderdelen. Die levert camionladingen aan deze deurfabrikant.
Maar er is dus geen enkel haar op zijn hoofd die er aan denkt om ook die producten aan ons de vakhandel te leveren.

ik vermoed dat TS met een grijs geval zit. Het zal dan idd van de fabrikant zelf afhangen of zij daar iets willen voor doen mbt bijvoorbeeld de hierboven vermelde imagoschade. Maar ik denk zelf dat ze daar niet van wakker liggen net zoals vele van die
grote spelers. Vooraleer die in aktie schieten moeten er al tientallen geruchten de ronde doen. En dan nog kijk hoe het destijds is verlopen met Combelga en Nettele. Zelfs duizenden klachten en ze deden niks tot het publiekelijk niet meer haalbaar was. Dat is dan
wel voor een sector die velen van ons overspant. Daar staat een badkamermeubel iets anders tegenover

pkt
Topic Starter

#13 , 13 jan 2013 21:41

mss zal mijn rechtsbijstandsverzekering van DAS nog van pas komen......

ganapathi tantre

#14 , 14 jan 2013 11:36

Ik denk dat DAS u dan eerder gewoon een meubeltje zal terug betalen
Zelfs als Bertali u morgen een nieuw identiek model levert zal u probleem niet opgelost zijn.
gekocht datum X + 2 jaar garantie vervanging datum Y 1 jaar garantie gepasseerd 1 jaar nog over
vervangend meubel zwelt opnieuw op, is anderhalf jaar oud en dus garantie is al 6 mnd niet meer van toepassing.
Dus een nieuw onder garantie zal niet geleverd worden. Conclusie: u bent gezien.
Ik denk evenwel dat een deel van het probleem bij uw woonsituatie ligt. Tenminste dat is mijn ervaring in mijn
vakgebied dat dit wel is. Extra verluchten kan een oplossing zijn.

pkt
Topic Starter

#15 , 14 jan 2013 12:50

de badkamer wordt altijd verlucht,en er zit een ventilator met vochtigheidssensor ingebouwd in de badkamer die automatisch aanslaat als de vochtigheid boven een bepaald percentage gaat... Ons vorig meubel was 11jaar oud,heeft nog de helft niet gekost van ons hidig meubel en nooit last mee gehad!

Moest dit nu nog te wijten zijn aan mijn woonsituatie,dan nog.... Er staat nergens vermed op de doos/gebruikershandleiding dat het meubel niet mag geplaatst worden in een vochtige ruimte of zo....Het is toch wel een badkamermeubel hé....

FF afwachten tot Allibert contact opneemt

Terug naar “Consumenten Koop”