Wij bestellen sinds een paar jaar op regelmatige basis dienstencheques en hebben tot nu toe nog geen problemen gehad.
De bestelling gebeurt door een overschrijving te doen van een bedrag dat het veelvoud is van 1 dienstencheque (30 euro voor 4 cheques bijvoorbeeld) en als gestructureerde mededeling vermeld je jouw "klantennummer".
Vandaag kregen we een brief (van Sodexo), waarin van ons 150 euro werd teruggevorderd, vermits er in oktober 2009 (3 jaar en 3 maand geleden!) 20 cheques onterecht naar ons werden toegestuurd en dat deze door ons blijkbaar gebruikt zijn geweest. Wij hebben toen, in 2009, geen enkele waarschuwing/melding gekregen van deze vergissing. Wij hebben er bovendien toen zelf ook besteld, waardoor wij niet zeker zijn dat er wel degelijk een fout is geweest. Onze cheques worden ook steeds binnen de 3 maanden gebruikt, waardoor het onmogelijk is dat de cheques nu pas ontvangen zouden zijn.
Wij hebben in de brief van Sodexo ook geen enkel bewijs, op hun bestelnummer/-referentie na, gekregen.
vragen:
- Kan Sodexo dit zomaar terugvorderen, vermits deze brief geen factuur is en wij ook nooit een factuur hebben ontvangen en wij ook geen concrete bewijzen van hun hebben gekregen...?
- Is dit een consumentenverkoop met factuur (nooit factuur ontvangen.)? Sodexo en de RVA kunnen toch niet als handelaars aanzien worden?! = Welke verjaringstermijn?
Alvast bedankt!