Pagina 1 van 1
niet geleverd product
Geplaatst: 05 jan 2013 19:42
door jego1974
ik bestelde online een product in nederland bij een grote gekende winkel. Alles werd reeds betaald en 1 week na betaling kreeg ik mail dat artikel niet meer voorradig is. Ik verstuurde een mail tot terugbetaling van mijn geld maar na 2 weken wachten nog steeds geen antwoord of terugstorting. Hoe lang mag dit aanslepen en wat moet ik doen indien niet wordt terug betaald?
Re: niet geleverd product
Geplaatst: 05 jan 2013 21:13
door Fore
http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: niet geleverd product
Geplaatst: 05 jan 2013 21:57
door freelance
Maakt niet uit welk land .
Deze materie wordt geregeld door Richtlijn 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad
Verkoop op afstand
Artikel 7 uitvoering
" Indien de overeenkomst door een leverancier niet wordt uitgevoerd omdat het bestelde goed of de bestelde dienst niet beschikbaar is , moet de consument daarvan in kennis worden gesteld , en moet hij de mogelijkheid hebben zich de bedragen die hij eventueel ter betaling heeft overgemaakt zo spoedig mogelijk en in elk geval binnen dertig dagen te laten terugbetalen .".
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 027:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: niet geleverd product
Geplaatst: 06 jan 2013 00:38
door jego1974
en wat na de 30 dagen? waar dient men klacht in?
Re: niet geleverd product
Geplaatst: 06 jan 2013 11:47
door Jef 007
is er ergens geen regel dat leverancier dan het dubbele van voorschot moet terugbetalen?
Re: niet geleverd product
Geplaatst: 06 jan 2013 14:52
door Fore
Art. 1590. Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien :
Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden.
En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.
Dit is enkel, indien een van de partijen van de verkoop wilt afzien