niet geleverd product

jego1974
Topic Starter

niet geleverd product

#1 , 05 jan 2013 19:42

ik bestelde online een product in nederland bij een grote gekende winkel. Alles werd reeds betaald en 1 week na betaling kreeg ik mail dat artikel niet meer voorradig is. Ik verstuurde een mail tot terugbetaling van mijn geld maar na 2 weken wachten nog steeds geen antwoord of terugstorting. Hoe lang mag dit aanslepen en wat moet ik doen indien niet wordt terug betaald?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 05 jan 2013 21:13

http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

freelance

#3 , 05 jan 2013 21:57

Maakt niet uit welk land .
Deze materie wordt geregeld door Richtlijn 97/7/EG van het Europees Parlement en de Raad
Verkoop op afstand
Artikel 7 uitvoering
" Indien de overeenkomst door een leverancier niet wordt uitgevoerd omdat het bestelde goed of de bestelde dienst niet beschikbaar is , moet de consument daarvan in kennis worden gesteld , en moet hij de mogelijkheid hebben zich de bedragen die hij eventueel ter betaling heeft overgemaakt zo spoedig mogelijk en in elk geval binnen dertig dagen te laten terugbetalen .".

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 027:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

jego1974
Topic Starter

#4 , 06 jan 2013 00:38

en wat na de 30 dagen? waar dient men klacht in?

Jef 007

#5 , 06 jan 2013 11:47

is er ergens geen regel dat leverancier dan het dubbele van voorschot moet terugbetalen?

Fore

#6 , 06 jan 2013 14:52

Art. 1590. Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien :
Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden.
En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.

Dit is enkel, indien een van de partijen van de verkoop wilt afzien
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Terug naar “Consumenten Koop”