Ik zou graag enkele artikelen uit China aankopen.
Vanaf welk bedrag moet daar invoerrechten/belastingen op betaald worden?
Data hebben geen belang. Is op zich geen probleem, maar ik heb net meer dan een maandDus ik kan op verschillende data pakketten van onder de 22euro kopen zonder er iets op te moeten betalen?
Let hier wel mee op! Douane kan zelf bepalen dat iets meer dan 22 € waard is, en het tegen de (volgens hen) werkelijke waarde taxeren (zelfs met boetes bij wegens het aangeven van een te lage waarde). Ik ken een geval van iemand die een wielertruitje gekocht had in Korea voor 17€ of 18€. De douane had de waarde opgezocht van dit truitje en stelde vast dat deze hier tegen meer dan 50€ per stuk verkocht werden. Gevolg: waarde werd naar 50€ opgetrokken + 33% invoerrechten + 10€ administratiekosten + een boete. Kostprijs van het truitje was plots meer dan 100€ geworden.Dus ik kan op verschillende data pakketten van onder de 22euro kopen zonder er iets op te moeten betalen?
Textiel uit China is wel altijd een risicoLet hier wel mee op! Douane kan zelf bepalen dat iets meer dan 22 € waard is, en het tegen de (volgens hen) werkelijke waarde taxeren (zelfs met boetes bij wegens het aangeven van een te lage waarde). Ik ken een geval van iemand die een wielertruitje gekocht had in Korea voor 17€ of 18€. De douane had de waarde opgezocht van dit truitje en stelde vast dat deze hier tegen meer dan 50€ per stuk verkocht werden. Gevolg: waarde werd naar 50€ opgetrokken + 33% invoerrechten + 10€ administratiekosten + een boete. Kostprijs van het truitje was plots meer dan 100€ geworden.Dus ik kan op verschillende data pakketten van onder de 22euro kopen zonder er iets op te moeten betalen?
Electronische gadgets zijn eveneens risicoproducten! Als de prijs in China stukken lager is dan de werkelijke verkoopprijs hier, kan je hetzelfde voorhebben dan wat ik beschreef met het truitje.ik zou graag gadgets bestellen. Ik ga eens een poging wagen. Bedankt!
Inderdaad, vandaar dat ik specifieer voor welk soort gadgets dat risico bestaatgadgets hoeven niet altijd elektronisch te zijn