Heeft het oordeel van de FOD Mobiliteit en vervoer waarde?

mapleleiah
Topic Starter
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

Heeft het oordeel van de FOD Mobiliteit en vervoer waarde?

#1 , 22 apr 2007 23:35

Hallo,

Vorige zomer vlogen wij met het toen nog bestaande Virgin naar Milaan. Er liep vanalles mis. Kort beschreven: zowel tijdens de heen- als tijdens de terugvlucht hadden we meer dan 5 uur vertraging. Tijdens deze vertragingen werd ons in Brussel een kleinigheid aangeboden maar in Milaan helemaal niets. In Brussel werden we heel onbeleefd behandeld en werden ons leugens verteld (nl. dat je de vlucht niet kon herboeken voor later, terwijl ik achteraf las dat dat wel mag). In Milaan kregen we 4 uur totaal geen informatie en werden we daarna brutaal afgekat door het personeel. Als gevolg van die vertragingen en de gebrekkige begeleiding hebben we ontzettend veel extra kosten gemaakt: telefoontjes (GSM roaming!!!), eten en drinken, taxis (want er waren geen treinen meer) ...

Ik stuurde na de terugkeer een klachtmail naar Virgin. Geen reactie. Ik stuurde vervolgens 2 klachtbrieven (aangetekend). Pas na de tweede werd gereageerd. Virgin wilde niet tegemoet komen aan onze klacht en wilde geen vergoeding geven.

Vervolgens diende ik dan maar klacht in bij de FOD Mobiliteit en Vervoer. Deze achtte de klacht ontvankelijk en zou ze onderzoeken. Zo'n maand geleden ontving ik het "vonnis". Virgin is wel degelijk in de fout gegaan en zou ons een vergoeding moeten betalen, nl. de prijs van de taxis. De brief met deze mededeling is volgens hen ook naar Virgin (nu Brussels Airlines) gegaan. Maar van Virgin/Brussels Airlines heb ik zoals verwacht nog niets gehoord.

Wat doe ik nu best? Zelf Virgin/Brussels Airlines nog eens contacteren? En als ze niet reageren of toch de verantwoordelijkheid blijven afwijzen, heb ik dan een poot om op te staan? Met andere woorden: heeft de FOD Mobiliteit en vervoer enige re?le macht? Of brengen zij alleen "adviezen" uit?

Ik zou Virgin nog eens contacteren en als ze niet reageren opnieuw de FOD aanschrijven ... Kom ik hier ergens mee?

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding