Ik vermoed dat dit hier wel al eens gepasseerd is, de praktijken van Lecturama.
Onlangs telefoon thuis, zogezegd een prijs gewonnen na een enquete. Kregen gratis cursus van iets mits betaling verzendingskosten.
Mijn ouders hadden opgenomen, anders had het niet waar geweest ma bon.
Alleszins, pakket ontvangen & verzendingskosten betaald. Echter 2 weken later volgde nog een pakket met een vervolg op die cursus. In deze doos zaten ineens 12 delen, allen ter waarde van 14,95.
Wij wisten hier niks van en waren hier ook totaal niet in geïnteresseerd.
Dit pakket kon terug gestuurd worden naar het magazijn in Antwerpen zodoende hebben wij het naar het vermelde adres gestuurd via Bpost. Echter nu krijgen wij betalingsaanmaningen hiervoor en beweren zij dit pakket nooit ontvangen te hebben. (te weten gekomen via vraag op TalktToo.be)
Zij vragen nu achter het pakket nummer, natuurlijk is dit ondertussen al 2 maanden geleden, en jammerlijk genoeg is dit verzendingsbewijs het papier in gegaan. (Ik zou hier evt nog eens bij bpost voor kunnen gaan horen, echter zou ik dit liever toch vermijden.)
Ik vraag mij nu af, of wij hier nu voor dienen te betalen. Mijns inziens, gaat het hier nog altijd over een ongewenste, gedwongen verkoop waar wij hier zelf niet om gevraagd hebben. Zij hebben nergens iets op papier waar wij om deze cursus gevraagd hebben. Het enige wat mij doet twijfelen is de betaling van de verzendingskosten, maar om hier nu volgens het handelsrecht uit af te leiden dat er de wens is tot een volledig abonnement. Evenals zou ik er bedrog bij willen halen aangezien (Logica opgebouwd na het krijgen van een semester handelsrecht/verbintenissenrecht

Iemand die klaarheid zou kunnen scheppen?
Alvast hartelijk bedankt,
Lode