herstelsoftware verloren na plaatsen nieuwe harde schijf
Geplaatst: 02 dec 2012 11:05
Ik deed de aankoop van een nieuwe notebook. Het betrof een toestel van een bekende Nederlandse fabrikant doch alhier in Belgiƫ aangekocht bij een verdeler van dat merk. Het toestel is nog geen jaar oud, maar plots begon het heel erg warm te worden waarna ook de harde schijf hard begon te ratelen.
Ik heb het toestel naar de verdeler gebracht die het heeft opgestuurd naar het reparatiecenter. Aldaar werd een nieuwe harde schijf geplaatst waardoor het probleem met warm worden en het ratelen van de harde schijf opgelost geraakte. Maar nu blijkt dat door het plaatsen van deze nieuwe harde schijf de originele recovery software niet op de nieuwe harde schijf staat. Hierdoor kan ik nooit meer terug gaan naar fabrieksinstellingen alsook het systeem nooit meer opnieuw installeren. Ik heb hiervoor contact genomen met de technische dienst van de fabrikant, maar die mensen stuurden mij een dvd van Windows 7, maar met die dvd ben ik niets, omdat mijn toestel over geen dvd-lezer beschikt.
De technische dienst van de fabrikant begrepen dit alles, maar kon er niets aan veranderen en verwees mij door naar haar hoofdzetel.
Intussen het ik mijn verhaal uitgelegd bij de hoofdzetel maar nog geen antwoord mogen ontvangen.
Deze software is natuurlijk onontbeerlijk voor een goede werking van het toestel en hoort uiteraard bij het toestel.
Gezien ik op geen andere wijze mijn toestel opnieuw kan installeren, spreekt het vanzelf dat deze software opnieuw op de harde schijf moet komen. Maar de technische dienst zegt nu reeds dat dit onmogelijk is. Heb ik in dat geval recht op een nieuw toestel? En wat zijn de stappen dewelke ik hiervoor eventueel moet zetten?
Ik heb het toestel naar de verdeler gebracht die het heeft opgestuurd naar het reparatiecenter. Aldaar werd een nieuwe harde schijf geplaatst waardoor het probleem met warm worden en het ratelen van de harde schijf opgelost geraakte. Maar nu blijkt dat door het plaatsen van deze nieuwe harde schijf de originele recovery software niet op de nieuwe harde schijf staat. Hierdoor kan ik nooit meer terug gaan naar fabrieksinstellingen alsook het systeem nooit meer opnieuw installeren. Ik heb hiervoor contact genomen met de technische dienst van de fabrikant, maar die mensen stuurden mij een dvd van Windows 7, maar met die dvd ben ik niets, omdat mijn toestel over geen dvd-lezer beschikt.
De technische dienst van de fabrikant begrepen dit alles, maar kon er niets aan veranderen en verwees mij door naar haar hoofdzetel.
Intussen het ik mijn verhaal uitgelegd bij de hoofdzetel maar nog geen antwoord mogen ontvangen.
Deze software is natuurlijk onontbeerlijk voor een goede werking van het toestel en hoort uiteraard bij het toestel.
Gezien ik op geen andere wijze mijn toestel opnieuw kan installeren, spreekt het vanzelf dat deze software opnieuw op de harde schijf moet komen. Maar de technische dienst zegt nu reeds dat dit onmogelijk is. Heb ik in dat geval recht op een nieuw toestel? En wat zijn de stappen dewelke ik hiervoor eventueel moet zetten?