laptop met "hardhorige" WiFi
Geplaatst: 27 nov 2012 17:59
Zarterdagnamiddag nieuwe laptop van bekend "A-merk" aangeschaft. Thuisgekomen blijkt dat hij noch mijn draadloze router "ziet" (router werkt perfect voor alle andere toestellen in huis), noch de twee hotspots waarop ik vanuit mijn woning met mijn andere apparatuur probleemloos verbinding kan maken.
Enkel wanneer ik met de laptop zeer dicht bij de router kom ziet hij een zwak signaal. Om een sterk signaal te hebben moet ik de laptop fysisch bijna tegen de router houden!!!
Alle instellingen van WiFi zijn correct (heb een zeer goede kennis van hoe dit moet en is bovendien ook nog gecontroleerd door mijn zoon die informaticus is en gespecialiseerd in netwerken). Ook getest op routers bij vrienden en ook daar zeer pover resultaat.
Gisteren, maandag, in de ochtend terug naar de winkel geweest waar ik hem twee dagen voordien heb gekocht. Daar getest en ook povere werking (zelfs in de onmiddellijke nabijheid van hun router), maar ze wilden er zich vanaf maken met "het werkt toch?". Na mijn aandringen eerst beleefd, dan kwaad en zo verder zegden ze me dat de laptop dan voor "herstelling" naar de producent moet.
Vragen:
1. Mogen ze me een laptop voor nieuw verkopen die "hersteld" moet worden?
2. Wat indien de laptop terugkomt zonder verbetering?
3. Suggesties? (ik bedoel juridische, geen technische)
Enkel wanneer ik met de laptop zeer dicht bij de router kom ziet hij een zwak signaal. Om een sterk signaal te hebben moet ik de laptop fysisch bijna tegen de router houden!!!
Alle instellingen van WiFi zijn correct (heb een zeer goede kennis van hoe dit moet en is bovendien ook nog gecontroleerd door mijn zoon die informaticus is en gespecialiseerd in netwerken). Ook getest op routers bij vrienden en ook daar zeer pover resultaat.
Gisteren, maandag, in de ochtend terug naar de winkel geweest waar ik hem twee dagen voordien heb gekocht. Daar getest en ook povere werking (zelfs in de onmiddellijke nabijheid van hun router), maar ze wilden er zich vanaf maken met "het werkt toch?". Na mijn aandringen eerst beleefd, dan kwaad en zo verder zegden ze me dat de laptop dan voor "herstelling" naar de producent moet.
Vragen:
1. Mogen ze me een laptop voor nieuw verkopen die "hersteld" moet worden?
2. Wat indien de laptop terugkomt zonder verbetering?
3. Suggesties? (ik bedoel juridische, geen technische)