Hey,
Alle bewoners van mijn appartementsblok moesten hun CV installatie laten keuren i.o.v. huisbaas. Na telefonisch contact werd ons gevraagd om welke boilers het zou gaan. We antwoorden met boilers van het type Junker, en dit was voor hen genoeg om een offerte op te stellen. Bijkomende informatie was niet vereist. Er werd ons een offerte voorgesteld van rond de 95 € + 15 € verplaatsingskosten (telefonisch).
De keuring/onderhoud heeft dan ook enkele weken geleden plaatsgevonden en bovenstaand bedrag is ook cash betaald. Er werd op geen enkel moment vermeld dat het bedrag nog verhoogd ging worden.
Nu kregen wij later op de dag telefoon van een persoon van dit bedrijf, die ons weet te vertellen dat er een vergissing gemaakt is en dat wij nog eens 90 € p.p. moeten bijbetalen omdat het blijkbaar over andere type's boiler ging (wel Junker), terwijl hier nooit om gevraagd is, zelfs na uitdrukkelijke vraag van onszelf (maar allemaal telefonisch, dus in principe geen bewijs).
Ik beschik dus over een factuur & keuringsattest waar de originele prijzen op staan en zou nu nog eens 90 € moeten bijbetalen. Ondertussen hebben wij vandaag dan ook een bijkomende factuur gekregen in de vorm van: Reeds betaald: XX, Nog te betalen: XX.
Kan dit zo maar? Kan men een offerte maken + de herstelling uitvoeren + die 95 € laten betalen om dan achteraf te beslissen dat dit bedrag met 100% verhoogd wordt.
Uiteindelijk gaat het mij niet om het extra bedrag, maar wel het feit dat er goedkopere offertes waren, en wij gekozen hebben voor dit bedrijf enkel & alleen op basis van hun offerte.
Alvast bedankt.