Bestelling onder voorbehoud annuleren

karen
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Gent

Bestelling onder voorbehoud annuleren

#1 , 08 apr 2007 22:47

Ik heb op een decoratiebeurs op een stand van een woonwinkel een bestelbon ondertekend voor een lederen salon ter waarde van 8800 euro. De verkoper verzekerde mij dat ik de aankoop nog kon overleggen met mijn man en op de bestelbon is dan ook duidelijk vermeld 'bestelling onder voorbehoud'. Ik zou graag weten of de vermelding 'onder voorbehoud' me juridisch beschermt want ik wil, onder impuls van mijn man, effectief afzien van een echte aankoop. Op de bestelbon staan geen specificaties van het salon vermeld terwijl er in de algemene voorwaarden op de achterkant verwezen wordt naar nodige bepaling van ledersoort/kleur en dergelijke.
Volstaat een mondelinge annulatie of dien ik ook schriftelijk iets te laten weten zodat men mij nadien niets kan maken want in de algemene voowaarden staat ook dat men een bedrag van 30% kan eisen indien de aankoper de goederen niet aanvaardt. Alvast bedankt voor jullie reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Heye
Berichten: 468

#2 , 11 apr 2007 11:53

Geachte,

Gezien onze, over??nkomst onder voorbehoud, van (datum), heb ik in samenspraak met mijn partner, beslist af te zien, van de aankoop van het salon (art. nummer)
Dank voor uw begrip

Naam, voornaam
Adres
Postcode + gemeente


Zolang je geen voorschot hebt gegeven, en getekend hebt onder voorbehoud, is bovenstaande genoeg om van de aankoop af te zien.In principe is verkoop onder voorbehoud 1 maand geldig. Indien de koper niets meer laat weten vervallen de over??ngekomen voorwaarden.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

karen
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Gent

#3 , 12 apr 2007 10:39

U bedoelt dan dat na ??n maand de bestelbon komt te vervallen of bedoelt u dan die dan effectief geldig wordt? Ik heb ondertussen namelijk telefonisch contact gehad met de verkoper en die heeft mij gezegd dat hij de optie zonder probleem zou annuleren. Dien ik dan dit schrijven dan voor de zekerheid nog te doen of kan ik dit zo laten? Ik zou gewoon niet graag hebben dat men mij alsnog voor iets wil laten betalen.

Reclame

Heye
Berichten: 468

#4 , 12 apr 2007 11:57

Hallo,

Voor e zekerheid kan U dit schrijven opsturen, echter wanneer U blindelings vertrouwen hebt in de verkoper doet U dat niet.

Met 1 maand geldig bedoel ik: dat de over??nkomst vervalt na 1 maand

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

karen
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Gent

#5 , 12 apr 2007 12:28

Dank u wel voor uw antwoord. Prettige dag nog.

Vriendelijke groeten,

Karen

Terug naar “Consumenten Koop”