GEVOLGEN occasiewagen kopen van particulier ?

Simmy
Topic Starter

GEVOLGEN occasiewagen kopen van particulier ?

#1 , 05 nov 2012 10:53

Ik wens een occasie motorhome te kopen van een particulier, die vroeger zelfstandige was, en nu werknemer. Het gaat om een recent model met nauwelijks kms. Reden van verkoop: echtscheiding. Ik heb alle officiële documenten van het voertuig alsook de originele aankoop factuur op de verkoper zijn naam, COC formulier enz enz, alle gegevens erop kloppen met wat verteld wordt door de verkoper.
Side-info:
- de aankoop door de verkoper gebeurde eerder dit jaar NA de echtscheiding.
- de echtgenote kreeg het huis, de man (verkoper) een atelier+appartement

Ondertussen verkocht de man-verkoper zijn atelier en nu ook zijn motorhome en woont in zijn appartement dat hij behield na de scheiding. Stel nu dat de man financiële problemen zou hebben en hem daarom verkoopt... Stel nu dat de man de wagen kocht via een lening en de motorhome nog niet afbetaald is ?
Mijn vraag nu:
- wat zijn de gevolgen voor de koper van deze 'occasie'motorhome ?
- hoe kan een eventuele koper sowieso weten of de verkoper "volledige" eigenaar is van het voertuig dat op de verkoper's naam staat ?

Alvast bedankt voor iedere snelle reactie !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantre

#2 , 05 nov 2012 11:45

u hebt kopij van de factuur. Zo ja dan koopt u zeker ter goeder trouw van allerlei gekrakeel achter de scene hoeft u zich niks aan te trekken.

Simmy
Topic Starter

#3 , 05 nov 2012 13:45

bedankt voor de geruststellende én snelle info !

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”