Ik hoop dat iemand hier me kan verder helpen.
Ik en een paar vriendinnen hebben ergens begin van het jaar tickets gekocht voor een concert dat origineel ergens in mei zou plaatsvinden. We hebben toen een mail gehad met de melding dat dit niet doorging maar dat ze het op 10 november zouden laten doorgaan. Nu hebben we terug een mail ontvangen met daarin de melding dat het concert niet zal plaats vinden door tegenvallende ticket verkoop en daardoor zou het niet rendabel zijn. Daar heb ik het volste begrip voor maar bij de procedure om wat je betaald hebt aan je ticket terug te krijgen staan twee dingen die me enorm storen.
Ten eerste zullen ze de kosten die we hebben moeten betalen niet terug betalen maar enkel de ticketprijs zelf. Kan dit zomaar? Uiteindelijk is dit concert toch niet afgezegt uit overmacht maar door hun eigen keuze. Waarom moeten wij dan opdraaien voor de kosten?
Daarnaast kondingen ze aan dat door "administratieve redenen" het pas de tweede week van december zal terug betaald worden. Ik vind dit persoonlijk redelijk lang. Zeker omdat we dit al begin van het jaar betaald hebben en ze nu toch al bijna een jaar over ons geld beschikken!
Ik heb al eens gezocht via google maar ik vind niet echt relevante informatie dus ik hoopte dat iemand hier me kon verder helpen en laten weten wat we eventueel kunnen doen om het volledige bedrag terug te krijgen binnen een redelijke termijn.
Bedankt op voorhand!