levering komt niet overeen met aankoop

jpvc
Topic Starter
Berichten: 1

levering komt niet overeen met aankoop

#1 , 02 apr 2007 19:27

Ik heb laatst een toonzaalkeuken aangekocht met, zoals omschreven op een pancarde : inductieplaat. Nadat we keuken zelf ge?nstalleerd hebben plaatsten we de kookplaat a.h.d.v. de bijgeleverde installiegids van de inductiekookplaat. Bij de levering kregen we de factuur met vermelding van de inductiekookplaat en betaalden de overeengekomen prijs. Ook de oude kookpannen werden vervangen door nieuwe omwille van de inductie.

Nu blijkt echter dat er geen inductiekookplaat werd geleverd maar een keramische. Na onderhoud werd ons een inductie beloofd. Echter twee dagen later werd ons telefonisch melding gemaakt dat wij mits een opleg van 400,00 ? de inductiekookplaat konden verkrijgen aangezien de verkoopprijs in de toonzaal opgemaakt was aan de hand van een keramische kookplaat.

Ik heb dan aangetekend een klacht overgemaakt en daarna nog persoonlijk bij de zaakvoerder langs geweest doch hij bleef bij z'n standpunt : Op het moment van aankoop zou er een keramische kookplaat in de toonzaalkeuken gezeten hebben. Hij vertelde me dat het zijn woord tegen het mijne was, hoewel ik in het bezit ben van de pancarde, de factuur en installatie

Het inschakelen van een advocaat zou me, na rondvraag, meer dan de opleg kosten en men is niet zeker dat ik de advocaatkosten terug zou kunnen eisen van de tegenpartij . Is het dan nog de moeite om te procederen of zijn er andere (klachten)wegen die ik kan bewandelen om m'n gelijk en m'n inductiekookplaat te behalen. Ik kan geen beroep doen op een pro-deo of heb geen familie of vrienden die dit tegen een vriendenprijsje zouden kunnen doen. Waar staan wij dan als gewone man tegen deze grote firma's.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 02 apr 2007 22:14

U zou naar de economische inspectie kunnen stappen ... maar ik heb door eigen ervaring de indruk dat die alleen maar "vrijblijvend advies" geven. Als die verkoper het erg smerig wil spelen, gaat hij ook daar niet op in. Maar het kan het proberen waard zijn.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

dieke
Berichten: 1299

#3 , 03 apr 2007 06:49

Test Aankoop inschakelen zou ook kunnen helpen. Je hebt er alleszins alle recht toe, lijkt mij zo (ik ben een leek). In jouw geval lijkt Test Aankoop mij erg aangewezen. Slechte reclame voor hun zaak is nog een punt waar je hen misschien mee over de schreef krijgt.

Reclame

Christoph De Graeve
Berichten: 11
Locatie: Affligem - Brussel

#4 , 19 apr 2007 14:21

Het is mij niet helemaal duidelijk.
Staat er ergens op papier dat je X bestelde terwijl je Y ontvangen hebt?
Of gaat het om een mondelinge bestelling van het type kookplaat?

Zodra je kan aantonen dat het geleverde niet overeenstemt met het overeengekomene, heb je een vordering op grond van het artikel ... B.W.

Om eventueel je bewijs ZELF te cre?ren kan je een ingebrekestelling sturen als volgt:
Op [datum] heb ik bij u een [besteld, maar niet ontvangen product] besteld. Bij ontvangst van uw levering was ik echter bijzonder verbaasd te merken dat de inhoud helemaal niet overeenkwam met wat ik besteld had. Ik heb nooit een [ontvangen en niet gevraagd product] gevraagd. Wat u ook kunt vaststellen op de fotokopie van de bijgevoegde bestelbon.

Om die reden vraag ik u ook met aandrang me het [besteld, maar niet ontvangen product] binnen de acht dagen te leveren. Gebeurt dit niet, dan zal ik verplicht zijn de bevoegde rechtbank te verwittigen.
br> In afwachting verblijf ik inmiddels,

Met vriendelijke groeten,

De kans bestaat w?l dat de algemene voorwaarden voorzien dat je zo'n melding dient te doen binnen een welbepaalde termijn.

De praktijk leert ons echter dat de Rechtbanken deze standaardclausules wel eens naast zich durven neerleggen.

Succes en steeds bereid U bij te staan.

Met vriendelijke groeten

Christoph DE GRAEVE
0478 95.02.58

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 23 apr 2007 10:28

Christoph DE GRAEVE
0478 95.02.58
Uw GPS co?rdinaten?

Terug naar “Consumenten Koop”