eindafrekening van energieleverancier

Hawkee
Topic Starter

eindafrekening van energieleverancier

#1 , 16 okt 2012 19:26

heb vandaag dus een eindafrekening mogen ontvangen van mijn energieleverancier dat € 700 is.
na tel. contact zei deze persoon mij, dat het betreft om 2 eindafrekeningen namelijk 2011 en 2012.
de persoon aan de tel. wist mij te zeggen dat er vorig jaar blijkbaar geen meterstanden doorgegeven werden, en daardoor geen eindafrekening was in 2011.
na een beetje zoeken heb ik de eindafrekening 2011 gevonden en is ook betaald geweest in dezelfde periode.

willen die nu een dubbele eindafrekening registreren en ontvangen?
kan ik iets doen aan de eindafrekening die ik nu ontvangen heb, aangezien ik wel op papier heb dat er degelijk een eindafrekening was in 2011.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 okt 2012 19:37

Als er geen meterstand wordt doorgegeven maakt men een afrekening op basis van een schatting van het verbruik. Indien die schatting te laag was dan is het normaal dat u het volgende jaar, bij de nieuwe afrekening, een hoge factuur krijgt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2012 20:09

Vergelijk even de meterstanden op beide afrekeningen. Mogelijks is de afrekening van 20011 voor het verbruik van het jaar 2010.
Nooit alleen maar de titels lezen.

Reclame

Hawkee
Topic Starter

#4 , 16 okt 2012 20:22

er zou blijkbaar geen meterstanden doorgegeven zijn in 2011 (ze zijn hier wel geweest) en daarmee dus.
heb nog eens gebeld en zo meer tot een iets of wat (in mate van het mogelijke) een duidelijkheid gekregen.
dus zullen dan maar weer eens betalen :)

Terug naar “Consumenten Koop”