lens

daniele
Topic Starter
Berichten: 2

lens

#1 , 01 apr 2007 21:07

Hallo iedereen,

ik heb het volgende voor en weet niet welke stappen ik nu juist moet ondernemen. Misschien kan iemand mij verder helpen.


Ik heb een lens van een bepaald groot merk die na twee jaar in gebruik een hapering vertoonde op een bepaald punt op de manuele afstandsinstellingsring. ea ik moest me enige medewerking fors de afstandring draaien om voorbij een bepaald punt te geraken. aan een kras te zien op het zwarte montuur leek er een vijsje los te zijn gekomen welke de hapering veroorzaakte.

Ik heb deze lens binnengebracht bij mijn fotozaak (intussen zijn we 4 maand verder) voor een prijsofferte. deze laatste is gratis en je bent niet verplicht om de herstelling te laten uitvoeren.
Merk op dat ik steeds met deze lens kon fotograferen en dat het enige dat mis was de kleine hapering was.

wat is er nu aan de hand.

ik kreeg mijn lens 10 dagen geleden terug, nadat ik de herstelling niet liet uitvoeren omdat de kosten te hoog waren met de melding dat zowat alles binnenin kapot was (kostprijs herstelling 1/3 van waarde lens) en ze hadden mijn lens in een plastieken zak gestopt volledig uit elkaar gehaald. dus ONBRUIKBAAR.

ik heb dus verleden week een aangetekend schrijven naar mijn fotozaak gezonden met de vraag wat ze er aan zullen doen. ik wens dat mijn lens tegen geen enkele kost mijnentwege terug in orde gebracht word want ik kan leven met het kleine mankement. Tot op heden ontving ik nog geen enkel bericht terug van mijn fotozaak. ik heb in mijn aangetekende brief ook vermeld dat ik geen enkele e-mail of telefoontje over dit onderwerp als geldig beschouw, alles moet in een brief via de post gebeuren. reden, er wordt al te makkelijk gezegd dat ze je een e-mail sturen welke je dan zogezegd niet hebt ontvangen.

wanneer moet ik nu nogmaals reageren en wat zijn in feite de beste stappen die ik nu kan en moet ondernemen tegen deze welgekende fotozaak. In feite is de geleverde service van deze zaak in het verleden steeds perfect geweest maar zij hangen ook af van het reparatiecentrum waar de lens naar toe gezonden werd maar dat neemt niet weg dat zij voor mij de enige aanspreekbaren zijn en aldus volgens mijn mening ook verantwoordelijk zijn voor binnengebrachte goederen.

met dank

daniele

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 03 apr 2007 10:39

?Art.1932.De bewaarnemer moet de zaak zelf, die hij ontvangen heeft, teruggeven.?(Burgerlijk Wetboek).

Maan uw fotozaak aangetekend aan uw lens terug te geven in staat waarin ze die ontving en dit binnen een redelijk termijn.Geeft zij hieraan geen tijdig en afdoende gevolg,roep haar dan op in minnelijke schikking voor de handelsrechtbank.

daniele
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 03 apr 2007 22:02

Beste,
bedankt voor het antwoord

die aangetekende brief hebben ze dus al gehad 2 weken geleden

hoelang is een redelijke termijn?
en zijn er kosten voor mij aan verbonden als ik naar de handelsrechtbank stap
bv als ik in het ongelijk wordt gesteld ( je weet maar nooit)

kosten zouden dan hoger kunnen oplopen dan waarde van de lens
misschien rekent de fotozaak daarop zodat de klient dan maar alles op zijn beloop laat.

groeten

danita

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 05 apr 2007 21:24

?Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in MINNELIJKE SCHIKKING),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).
De procedure ?minnelijke schikking? is kosteloos.Vraag ze dus aan de griffie van de rechtbank van koophandel.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Consumenten Koop”