Gaswandketel -

oases
Topic Starter

Gaswandketel -

#1 , 28 dec 2005 16:33

Iets meer dan 2 jaar geleden heb ik door een erkende installateur , op zijn aanraden een nieuwe gaswandketel van het merk Vaillant laten plaatsen(omdat deze volgens hem van uitstekende kwaliteit was) . Na iets meer dan 1 jaar zijn er problemen ( een slechte klep). Ik bel naar de installateur, welke me doorverwijst naar de fabrikant omdat dit zogezegd een fabrieksfout is, deze toestellen hebben dat allemaal volgens hem. De fabrikant stuurt na 2 koude dagen een technieker die het probleem hersteld en verteld dat het nog juist garantie is . Gisteren, dus weer ongeveer 1 jaar later, opnieuw hetzelfde probleem. Nu is mijn vraag - moet ik die herstelling betalen en kan ik hiertegen iets doen en ten tweede - ik heb geen vertrouwen niet meer in deze dure gaswandketel, kan ik eisen dat ze deze moeten vervangen. Ik zit weer minstens 2 dagen in de kou en misschien is het volgende jaar weer hetzelfde liedje. Bedank alvast voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 28 dec 2005 19:53

Garantie wordt contractueel verleend door de hersteller,zodat de overeenkomst van toepassing is.
Onderzoek de Algemene Voorwaarden op de herstelbon.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”