Fitnessabonnement opgezegd maar probleem

Liwali
Topic Starter
Berichten: 2

Fitnessabonnement opgezegd maar probleem

#1 , 20 sep 2012 20:30

Hallo

Ik heb een fitnessabonnement aangegaan voor 1 jaar, dat telkens automatisch verlengd werd met 1 maand zonder opzegging.
De opzegtermijn bedraagt 1 maand.

Op 12/4/12 schreef ik een aangetekende brief om mijn abonnement op te zeggen, rekening houdend met de opzegtermijn van 1 maand. Ik betaalde normaalgezien met domiciliëring dus heb ik dit in mei stopgezet. Het bedrag van mei werd dus nog betaald.
Een tijdje later kreeg ik mijn aangetekende brief terug in de bus, wat wil zeggen dat het fitnesscenter mijn aangetekende brief niet opgehaald heeft in het postkantoor.

Ik heb enkele brieven/telefoontjes/smsen gekregen met de vraag om mijn openstaand saldo te betalen voor de maand juni. Ik heb dit dus allemaal genegeerd, en nu heb ik een brief gekregen 'ingebrekestelling'. Wanneer ik de € 43,86 niet betaal binnen de 8 dagen sturen ze mijn dossier automatisch door naar de incassodienst. Ik weiger dit te betalen want heb mijn abonnement opgezegd zoals het hoort.

Ben ik in mijn recht of kunnen ze mij iets maken?


Vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 20 sep 2012 21:07

Ze worden verondersteld kennis te hebben van uw aangetekende zending op het moment van de eerste aanbieding. Houdt deze dus ongeopend goed bij, mocht dit voor de rechtbank komen kan u hiermee bewijzen dat u correct heeft opgezegd.

U kan in feite alles negeren, en zelfs klacht neerleggen wegens stalking, maar ik zou het toch nog eens op de hoogte brengen van uw opzeg.
Voor incasso moet u geen schrik hebben, deze hebben helemaal geen macht, en kunnen enkel nog eens "vragen" om betaling.

Liwali
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 20 sep 2012 21:10

Bedankt voor uw antwoord.
De post heeft de aangetekende brief geopend om de brief te kunnen terugsturen naar de afzender. (Mijn adres stond dus niet op de envelop...)

groet

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 20 sep 2012 21:42

Niet zo slim, tegenpartij kan nu gaan beweren dat u de inhoud gewijzigd heeft (hoewel dit niet waarschijnlijk is, kan de rechter dit eventueel volgen).

Antwoord dan via AS op deze ingebrekestelling (adres wel op envelop zetten!), dat u correct en rechtsgeldig heeft opgezegd met een AS aan hen gericht, verzonden op (datum), aangeboden op (datum eerste aanbieding, staat op plakkertje AS geschreven), en wegens niet-afhaling terug aan u bezorgd. Dat u, tenzij ze bewijs van het tegendeel kunnen voorleggen, geen verdere communicatie hierover wenst te ontvangen, en dat u bij elke nieuwe poging tot contact op te nemen (telefoon, sms, brief) klacht zal neerleggen wegens stalking.
Met vriendelijke groet, en voor de goede orde ook met de gewone post verzonden (dan kennen ze de inhoud zeker, zelfs bij niet-afhaling).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 sep 2012 06:43

http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/" onclick="window.open(this.href);return false;
je kan hiervoor online klacht indienen bij de economische inspectie

je kan in bijlage uw aangetekende brief en bewijs post toevoegen aan je klacht als je het kan inscannen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Consumenten Koop”