Beste,
Ik heb mijn tussentijdse factuur elek en gas ontvangen op 05/09 (opgemaakt op 01/09). Hier staat op vermeld dat deze voor 15/09 betaald moet zijn.
In de facturatievoorwaarden staat het volgende:
".4. De factuur die de Klant van OCTA+ ontvangt, moet betaald worden binnen de 15 kalenderdagen die volgen op de Dag van ontvangst ervan. Ingeval van domiciliëring voorziet OCTA+ een termijn van minimum 15 dagen tussen de Dag van ontvangst en de uitvoering van de domiciliëringsopdracht."
Ik stuur een mailtje naar hun met de verwijzing naar hun algemene voorwaarden, en hun antwoord was het volgende:
"Geachte,
Onze facturen worden steeds op de 1e van de maand opgemaakt en vervallen allemaal na de 15e van de maand. Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt. Na het opmaken van deze facturen versturen wij deze zo snel mogelijk, namelijk de eerste werkdag van de maand. Indien de betaling niet op tijd gebeurt, dan gaan wij opnieuw een herinnering sturen."
Ik versta hieronder dat zij zich zelf niet houden aan hun algemene voorwaarden? Mogen zij dit zomaar doen? En ervaring leert dat indien het bedrag niet op 15/09 op hun rekening zichtbaar is, zij een herinnering sturen en hiervoor 5 euro aanrekenen. Kan dit zomaar?
mvg,