Goedendag,
Ik zit met het volgende probleem:
Heb twee maanden geleden een nieuwe auto gekocht, deels afbetaald met het inruilen van mijn oude auto. Het restantbedrag zou ik financieren via een bij de dealer aangesloten financierder. Ik heb daarvoor diverse dokumenten moeten inleveren, waaronder kopieen van paspoorten, salarisstroken, hypotheekafschriften, bankgegevens. Deze papieren zijn door de dealer met de normale post verstuurd, samen met mijn deel 1 van het kentekenbewijs als zijnde borg voor de fianciering. Na twee maanden belde de dealer met het bericht dat er nooit iets is aangekomen bij de bank en of ik opnieuw alles wilde langsbrengen. Na advies te hebben ingewonnen werd mij geadviseerd om de dealer een brief te laten ondertekenen waarin zij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventueel voortvloeiende schade wanneer de papieren in verkeerde handen zouden vallen. Dealer doet nu moeilijk, vindt het allemaal niet zo'n probleem en vind dat ik gewoon moet langskomen met de papieren. Ik heb ondertussen mijn buik vol van hen benadering en vraag me af wat zij nu daadwerkelijk kunnen doen. De auto staat op mijn naam, ik kan gewoon een nieuw kentekenbewijs aanvragen en er is geen bewijs dat ik een financiering heb aangevraagd. In het slechtste geval kan ik volgens mij gewoon tegen de dealer zeggen bedankt! En tot ziens! Kan iemand mij zeggen in hoeverre ik de dealer daadwerkelijk kan dwingen de brief te ondertekenen? Heb ik eventueel via mijn rechtsbijstandsverzekering een kans om dit af te dwingen?
Graag een reaktie.
Bvd